Stora Enso erbjuder 600 sommarjobb i Sverige

Är du över 18 år och på jakt efter sommarjobb? Passa på att söka något av de 600 sommarjobb som Stora Enso erbjuder i Sverige.

Sommarjobben finns på en rad orter, från Ljusne i norr till Kristianstad i söder och inom flera olika verksamhetsområden, allt från produktion och underhåll till laboratorier och marknad.

”Vår industri är drivande inom bioekonomin, där vi utvecklar innovativa och hållbara produkter från skogen. Vår ambition är att allt som idag tillverkas av fossila material kan skapas från trä i framtiden. Vill du vara med på vår spännande resa så tycker jag att du ska söka något av våra 600 sommarjobb. Många av våra framtida medarbetare tar första stegen i sin karriär som sommarjobbare hos oss”, säger Malin Bendz, personaldirektör, Stora Enso.

Fördelningen av Stora Ensos 600 sommarjobb i Sverige:

• Ala sågverk, Ljusne: 25 sommarjobb
• Fors bruk, Avesta: 80 sommarjobb
• Gruvöns sågverk, Grums: 40 sommarjobb
• Hylte bruk, Halmstad: 55 sommarjobb
• Kvarnsvedens bruk, Borlänge: 60 sommarjobb
• Nymölla bruk, Kristianstad: 140 sommarjobb
• Packaging solutions, Jönköping: 35 sommarjobb
• Packaging solutions, Skene: 25 sommarjobb
• Skoghalls bruk & Forshaga-fabriken, Karlstad: 100 sommarjobb
• Skutskärs bruk, Gävle: 30 sommarjobb
• Stora Enso Skog, flera orter: 10 sommarjobb

Med reservation för att antalet sommarjobb kan komma att förändras något.

Fakta om sommarjobben:
• Mer information om sommarjobben, kontaktpersoner och sista ansökningsdag finns i respektive annons.
• Annonserna finner ni via webben: www.storaenso.com/careers   (Välj ”Jobs available in”: Swedish)

Foto:
Stora Enso

Bildtexter:
Malin Bendz, personaldirektör, Stora Enso.

För mer information:
Sara Kvarfordh, Communications Manager, Media Relations and Public Affairs Sweden, Stora Enso, sara.kvarfordh@storaenso.com, 070-234 45 90

Fakta om Stora Enso:
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper. Vårt mål är att ersätta fossilbaserade material genom att skapa och utveckla nya produkter och tjänster som bygger på trä och andra förnybara material. Företaget har cirka 25 000 medarbetare i över 35 länder och vår omsättning 2016 uppgick till 9,8 miljarder EUR. Stora Enso är börsnoterat i Helsingfors och Stockholm. www.storaenso.com