Stora Enso erbjuder 625 sommarjobb i Sverige

Stora Ensos sommarjobb finns på en rad orter, från Ljusne i norr till Kristianstad i söder och inom flera olika verksamhetsområden, allt från produktion och underhåll till laboratorier och marknad.

”Vi är Sveriges största skogsindustriföretag och drivande inom bioekonomin, där vi utvecklar innovativa och hållbara produkter från skogen. Många av våra framtida medarbetare tar första stegen i sin karriär som sommarjobbare hos oss. Vill du vara med och bidra till att lösa en del av världens klimatutmaningar tycker jag att du ska söka sommarjobb hos oss”, säger Malin Bendz, personaldirektör, Stora Enso.

Fördelning av Stora Ensos 625 sommarjobb i Sverige:

• Ala sågverk, Ljusne: 30 sommarjobb

• Fors bruk, Avesta: 80 sommarjobb

• Gruvöns sågverk, Grums: 30 sommarjobb

• Hylte bruk, Halmstad: 55 sommarjobb

• Kvarnsvedens bruk, Borlänge: 60 sommarjobb

• Nymölla bruk, Kristianstad: 140 sommarjobb

• Packaging solutions, Jönköping: 25 sommarjobb

• Packaging solutions, Skene: 25 sommarjobb

• Skoghalls bruk & Forshaga-fabriken, Karlstad: 120 sommarjobb

• Skutskärs bruk, Gävle: 30 sommarjobb

• Stora Enso Skog, flera orter: 30 sommarjobb

Med reservation för att antalet sommarjobb kan komma att förändras något.

Fakta om sommarjobben
Mer information om sommarjobben, kontaktpersoner och sista ansökningsdag finns i respektive annons.

Annonserna finner ni via webben: www.storaenso.com/careers  (Klicka på ”Summer jobs” och välj ”Jobs available in Swedish”)

FOTO:

BILDTEXT:
Malin Bendz, personaldirektör, Stora Enso

FÖR MER INFORMATION:
Sara Kvarfordh, kommunikationsansvarig Sverige, Stora Enso, 070-234 45 90, sara.kvarfordh@storaenso.com

FAKTA OM STORA ENSO:
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material idag kan tillverkas av träd imorgon. Företaget har cirka 26 000 medarbetare i över 30 länder och 2017 uppgick omsättningen till 10 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis ADR (SEOAY) i USA. storaenso.com