Stora Enso på plats när världens största skogsmässa Elmia Wood går av stapeln

Nu pågår världens största skogsmässa Elmia Wood. Över 50 000 besökare väntas vallfärda till de småländska skogarna strax söder om Jönköping under de fyra dagarna då mässan pågår, 7-10 juni. Stora Enso, med representanter från Hylte bruk och Nymölla bruk, finns på plats i Sydveds monter för att visa upp produkter och visa på företagets innovationskraft.

2013 kom 50 000 besökare från 50 olika nationaliteter till Elmia Wood, mässan som vänder sig till kunder inom skogsteknik och skogliga tjänster. Förväntningarna är stora att vid årets mässa överträffa besöksantalet från 2013.

En av de drygt 500 utställarna är Sydved, som idag förser Stora Ensos södra enheter med massaved och flis. Det är i Sydveds monter som Stora Enso finns representerade.

Några av de hållbara produkter som Stora Enso visar upp är CLT (korslimmat trä), tidningspapper i form av tryckt dagspress, Multi Copy och biokomposit i olika former. Ambitionen är att under parollen ”What a tree can do”, visa på trädets möjligheter att ersätta fossilbaserade material.

Välkomna att besöka oss på Elmia Wood, 7-10 juni!

För mer information:
Henrik Axelsson, kommunikationschef, Hylte bruk, Stora Enso, 072-517 91 50

Bildtext:

Fr v Ellen Tjernberg och Linnea Eriksson, från Nymölla bruk på plats i Sydveds monter på världens största skogsmässa Elmia Wood, som äger rum strax söder om Jönköping.

Foto:

Fakta om Stora Enso:
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper. Vårt mål är att ersätta fossilbaserade material genom att skapa och utveckla nya produkter och tjänster som bygger på trä och andra förnybara material. Företaget har cirka 25 000 medarbetare i över 35 länder och vår omsättning 2016 uppgick till 9,8 miljarder EUR. Stora Enso är börsnoterat i Helsingfors och Stockholm. www.storaenso.com