Uruguays ambassadör besökte Stora Enso

Uruguays ambassadör i Sverige, Santiago Wins, besökte igår Stora Enso. Han fick ta del av företagets historiska rötter i Falun och även besöka Kvarnsvedens pappersbruk i Borlänge.

Ämnen som diskuterades under dagen var bland annat skogsbruk och infrastruktur.

”Vi uppskattar att Uruguays ambassadör besökte delar av vår verksamhet i Dalarna. Det är viktigt för oss att vårda våra goda relationer med Uruguay”, säger Per Lyrvall, Stora Ensos Sverigechef och värd för ambassadörsbesöket.

Stora Ensos verksamhet i Uruguay består av massabruket Montes del Plata och trädplantager.

Bildtexter:
1) Kvarnsvedens pappersbruk. Fr v Ulrik Paulsen, platschef, Kvarnsvedens bruk, Pablo Marichal, Uruguays andre ambassadsekreterare, Santiago Wins, Uruguays ambassadör och Per Lyrvall, Stora Ensos Sverigechef.
2) Kvarnsvedens pappersbruk. Fr v Pablo Marichal, Uruguays andre ambassadsekreterare, Santiago Wins, Uruguays ambassadör, Per Lyrvall, Stora Ensos Sverigechef och Ulrik Paulsen, platschef, Kvarnsvedens bruk,
3) Kvarnsvedens pappersbruk. Fr v Ulrik Paulsen, platschef, Kvarnsvedens bruk, Pablo Marichal, Uruguays andre ambassadsekreterare, Santiago Wins, Uruguays ambassadör och Per Lyrvall, Stora Ensos Sverigechef.
4) Kvarnsvedens pappersbruk. Fr v Pablo Marichal, Uruguays andre ambassadsekreterare, Santiago Wins, Uruguays ambassadör, Per Lyrvall, Stora Ensos Sverigechef och Ulrik Paulsen, platschef, Kvarnsvedens bruk.
5) Kvarnsvedens pappersbruk. Uruguays och Sveriges flagga vid entrén till bruket. Fr v Ulrik Paulsen, platschef, Kvarnsvedens bruk, Pablo Marichal, Uruguays andre ambassadsekreterare, Santiago Wins, Uruguays ambassadör och Per Lyrvall, Stora Ensos Sverigechef.
6) Falu Gruva. Fr v Pablo Marichal, Uruguays andre ambassadsekreterare, och Per Lyrvall, Stora Ensos Sverigechef, Santiago Wins, Uruguays ambassadör och Johan Lindman, Senior Vice President, Stora Ensos Group Forest Operations.
7) Falu Gruva. Fr v Johan Lindman, Senior Vice President, Stora Ensos Group Forest Operations, Santiago Wins, Uruguays ambassadör och Per Lyrvall, Stora Ensos Sverigechef.

Foto:

För mer information:
Sara Kvarfordh, Communications Manager, Media Relations and Public Affairs Sweden, Stora Enso, sara.kvarfordh@storaenso.com, 070-234 45 90

Fakta om Stora Enso:
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper. Vårt mål är att ersätta fossilbaserade material genom att skapa och utveckla nya produkter och tjänster som bygger på trä och andra förnybara material. Företaget har cirka 25 000 medarbetare i över 35 länder och vår omsättning 2016 uppgick till 9,8 miljarder EUR. Stora Enso är börsnoterat i Helsingfors och Stockholm. www.storaenso.com