Storm Commerce lanserar en CDON Marketplace-adapter

Nu kan alla kunder som använder Storm Commerce e-handelsplattform bredda sin försäljning med en extra säljkanal. Med enkel konfiguration kan e-handlaren lägga ut hela eller valda delar av sitt sortiment på CDON Marketplace, Nordens ledande marknadsplats på nätet. Adaptern ingår i produktlicensen för Storm och kostar inget extra.

Intresset och tillväxten för marknadsplatser har ökat de senaste åren, inte minst utanför Sverige (t ex Alibaba, Ebay och Amazon). Marknadsplatser kan vara ett viktigt komplement för e-handlare som vill bredda sin försäljning med en extra säljkanal.

Nu kan alla kunder som använder Storm Commerce e-handelsplattform utöka sina säljkanaler genom en koppling till marknadsplatsen CDON Marketplace, Nordens ledande marknadsplats på nätet. För plattformen Storm är det viktigt att e-handlarna kan hantera nya kanaler lika enkelt som sin egen webshop så att dessa nya flöden inte tillför en massa manuellt arbete och administration.

När CDON Marketplace-adaptern nu lanseras så kan befintliga Storm-kunder med enkel konfiguration lägga ut valda delar av sitt sortiment på CDON Marketplace i en eller flera länder och automatiskt synka priser, lagersaldon samt hantera ordertransaktioner och leveranser mellan sig och marknadsplatsen. Adaptern ingår i produktlicensen för Storm och kostar inget extra. Ett separat avtal tecknas med CDON Marketplace. Genom att sälja via CDON Marketplace kan man nå 2 miljoner kunder i hela Norden.

”Jag tror att för många av våra kunder kommer CDON Marketplace vara en viktig alternativ kanal som kompletterar den egna online-butiken. I vissa fall jobbar man med hela sortimentet, i andra som en kanal för att få ut vissa partier av varor t ex vid säsongsutförsäljning. Fördelen med den integrerade CDON Marketplace-adaptern är att priser och lagersaldon synkas så att man inte riskerar överförsäljning eller onödig administration”, säger Niclas Heurlin, VD för Storm Commerce.

”I framtiden kan det vara så att vi ser en ny typ av Storm-kund som bara säljer via olika marknadsplatser utan att ha en egen butik och som använder vårt verktyg för att administrera dessa kanaler och orderflöden. En headless e-commerce verksamhet”, tillägger Niclas Heurlin.

Kontaktperson
Niclas Heurlin, CEO, Storm Commerce AB: 073-650 79 87 eller niclas.heurlin@storm.io

Om CDON Marketplace

CDON.COM ingår i den nordiska e-handelskoncernen Qliro Group och är  Nordens största online varuhus.  Bolaget genomgår en omvandling till att bli Nordens ledande marknadsplats på nätet i och med utvecklingen av CDON Marketplace.  CDON.com erbjuder ett ständigt växande sortiment inom bland annat sport, mode, media, elektronik, livsmedel och mer. Idag har marknadsplatsen knutit till sig över omkring 1500  handlare och fortsätter att växa.

Läs mer om varför Adlibris, Autoexperten, Blåkläder och Mio har valt Storm Commerce www.storm.io

Citat

Niclas Heurlin, CEO Storm Commerce AB