Storytel lanserar sin ljudbokstjänst för den polska marknaden

Som en del i Storytels internationella expansion lanserar nu Storytel sin ljudbokstjänst för den polska marknaden. Via det helägda dotterbolaget Storytel sp.zo.o, har avtal tecknats med ledande polska förlag och eget innehåll har sedan en tid tillbaka börjat produceras. I anslutning till lanseringen kommer de polska konsumenterna även erbjudas tusentals engelskspråkiga titlar.

”Polen med sina drygt 40 miljoner invånare är en betydande bokmarknad och har en lång litterär tradition”, säger Jonas Tellander, VD för Storytel AB (publ). ”Vi bedömer att vår tjänst kommer uppskattas lika mycket i Polen som på de marknader vi redan finns idag.”

Storytel-koncernen består av två delar, Subscription och Publishing. Inom affärsområdet Subscription erbjuds en abonnemangstjänst för ljudböcker och e-böcker under varumärket Storytel, i dagsläget i Sverige, Norge, Danmark, Holland och Polen. Inom affärsområdet Publishing finns bokförlagen Massolit (Vuxen) och B.Wahlströms (Barn & Ungdom), samt ljudboksförlagen StorySide (Sverige) och Rubinstein Audio (Holland)

Jonas Tellander, VD Storytel AB (publ)
jonas@storytel.com

Rustan Panday, Styrelseordförande Storytel AB (publ)