Storytel lanserar sin ljudbokstjänst på ännu en ny marknad

Som en del i Storytels fortsatta internationella expansion lanserar nu bolaget sin ljudbokstjänst för den finska marknaden. I samarbete med finska förlag och med egen lokal produktion kan finska kunder från och med 26 april 2016 ta del av tjänsten med lokalt finskt innehåll. I anslutning till lanseringen kommer de finska konsumenterna även erbjudas tiotusentals engelskspråkiga titlar. Priset per månad för obegränsat nyttjande av tjänsten är satt till 16,99 Euro inkl moms.

”I Finland finns inte ljudboksmarknaden än på samma sätt som i Sverige. Men streamade abonnemangstjänster för film och musik växer stort i vårt östra grannland och vi bedömer att även vår tjänst har stor potential där”, säger Jonas Tellander, VD för Storytel AB (publ). ”Vi vill bli en ledande aktör för streamade ljudböcker i Finland och kommer därför vara en drivande kraft i att bygga ljudboksmarknaden där, så som Storytel har varit i Sverige.”

Storytel-koncernen består av två delar, Streaming och Print. Inom affärsområdet Streaming erbjuds en abonnemangstjänst för ljudböcker och e-böcker under varumärket Storytel, i dagsläget i Sverige, Norge, Danmark, Holland och Polen. I affärsområdet Streaming ingår även ljudboksutgivning som bedrivs i ljudboksförlagen Storyside (Sverige) och Rubinstein Audio (Holland). Inom affärsområdet Print finns bokförlagen Massolit (vuxen) och B.Wahlströms (barn & ungdom).

Jonas Tellander, VD
jonas@storytel.com