Storytel ökar till 200 000 betalande abonnenter

I veckan har Storytel nått en ny milstolpe när Bolaget passerade 200 000 betalande abonnenter. Vid samma period föregående år hade Storytel 107 000 betalande abonnenter. Senaste milstolpen var i maj 2015. Då hade Bolaget 150 000 betalande abonnenter vilket innebär en ökning om 50 000 abonnenter de senaste sex månaderna.

- Vi är glada att Storytel fortsätter växa i snabb takt och att alltfler ser ljudboken som en naturlig del av sin vardag, säger Jonas Tellander, VD på Storytel.

Som abonnent på Storytel i Sverige betalar man 169 SEK/mån för obegränsad lyssning på ljudböcker. I Norge är priset på Storytel 169 NOK/mån, i Danmark är priset 99 DKK/mån och i Holland är priset 9.99 EUR/mån.

Storytel-koncernen består av två delar, Subscription och Publishing. Inom affärsområdet Subscription erbjuds en abonnemangstjänst för ljudböcker och e-böcker under varumärket Storytel, i dagsläget i Sverige, Norge, Danmark och Holland. Inom affärsområdet Publishing finns bokförlagen Massolit (Vuxen) och B.Wahlströms (Barn & Ungdom), samt ljudboksförlagen StorySide (Sverige) och Rubinstein Audio (Holland)

Jonas Tellander, VD

jonas@storytel.com