• Storytel/

Storytels ansökan om upptagande till handel på Nasdaq First North i Stockholm har godkänts

Nasdaq Stockholm AB har idag godkänt Storytel AB:s (publ) (“Storytel” eller “Bolaget”) ansökan om upptagande till handel av Bolagets aktier på Nasdaq First North i Stockholm. Första dag för handel på Nasdaq First North kommer att vara den 5 december 2018. Bolaget har i samband med ansökan upprättat en bolagsbeskrivning som kommer att publiceras på Bolagets hemsida den 3 december 2018.

Storytels aktier handlas idag på Spotlight Stock Market (tidigare Aktietorget). Den 15 juni 2018 meddelade Bolaget att styrelsen fattat beslut om att verka för att byta handelsplats till Nasdaq First North i Stockholm under 2018. Nasdaq Stockholm AB har idag godkänt Bolagets ansökan om upptagande till handel av Bolagets aktier på Nasdaq First North. Första dag för handel i Bolagets aktier på Nasdaq First North är den 5 december 2018 och sista dag för handel i Storytels aktier på Spotlight Stock Market är den 4 december 2018. Storytels aktier kommer att fortsätta handlas under kortnamnet (ticker) STORY B med nuvarande ISIN-kod SE0007439443. Aktieägare i Storytel kommer inte behöva vidta några åtgärder vid bytet av handelsplats.

Bolagsbeskrivning

Bolaget har i samband med ansökan till Nasdaq First North upprättat en bolagsbeskrivning, i enlighet med de krav som ställs från Nasdaq First North, som kommer att publiceras på Bolagets hemsida https://investors.storytel.com den 3 december 2018. Bolagsbeskrivningen utgör inte ett prospekt, har inte godkänts av Finansinspektionen och innehåller inget erbjudande om teckning av Bolagets aktier eller andra finansiella instrument i Sverige eller i någon annan jurisdiktion.

Om Nasdaq First North

Nasdaq First North är Nasdaqs europeiska tillväxtmarknad, med samma legala status som Spotlight Stock Market, en multilateral handelsplats (s.k. MTF) och legal status som en oreglerad marknad. Nasdaq First North är en alternativ marknadsplats som drivs av de olika börserna som ingår i Nasdaq. Bolag på Nasdaq First North regleras av Nasdaq First Norths regler och inte av de juridiska krav som ställs för handel på en reglerad marknad. En placering i ett bolag som handlas på Nasdaq First North kan därför vara mer riskfylld än en placering i ett bolag som handlas på reglerad marknad. Samtliga bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North har en Certified Adviser som övervakar att regelverket efterlevs. Det är börsen (Nasdaq Stockholm AB) som godkänner ansökan om upptagande till handel på Nasdaq First North.

Jonas Tellander, VD:

”Vi är glada över att bli välkomnade av Nasdaq First North, vilket känns som ett naturligt steg i Storytels tillväxtresa. Efter listbytet kommer det bland annat att vara enklare för utländska investerare att köpa aktier, och även för anställda inom Storytel ute i världen, vilket jag tycker känns extra roligt.”

FNCA Sweden AB är Storytels Certified Adviser på Nasdaq First North.

Baker McKenzie är legal rådgivare i samband med bytet av handelsplats.

För ytterligare information, kontakta:

Jonas Tellander, VD och grundare, Storytel

Telefon: +46 (0)70-261 61 36

E-post: jonas@storytel.com

Storytelkoncernen består av två affärsområden, Streaming och Publishing. Inom affärsområdet Streaming erbjuds en abonnemangstjänst för ljudböcker och e-böcker under varumärkena Storytel och Mofibo, i dagsläget i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Nederländerna, Polen, Ryssland, Spanien, Indien, Förenade Arabemiraten, Turkiet, Italien, och Mexico. I affärsområdet Streaming ingår även ljudboksutgivning och Storytel Original som framförallt bedrivs i ljudboksförlaget Storyside. Inom affärsområdet Publishing finns bokförlagen Norstedts, Massolit, Printz Publishing, danska People´s Press, Storytel Publishing, Rabén & Sjögren och B.Wahlströms samt Norstedts Kartor.