DIINO MEDVERKAR PÅ EURO TECH SHOWCASE 2008

Novestras portföljbolag Diino kommer att medverka på Euro Tech Showcase 2008 (www.EuroTechShowcase.com) som äger rum den 18-19 september i Redwood City, Kalifornien.

Euro Tech Showcase är ett event som sammanför 50 av de mest lovande europeiska onoterade teknologibolagen med de ledande amerikanska aktörerna inom teknologi. Företrädare för Microsoft, Cisco, Intel, Qualcomm, AT&T, Google, Adobe, HP, såväl som framstående riskkapitalister från Silicon Valley kommer att delta på eventet.

Diino blev utvald efter en omfattande granskning av fler än 700 företag och godkändes av urvalskommittén på grund av bolagets starka tillväxtpotential på den amerikanska marknaden. Kommittén består av företrädare för ledande amerikanska teknologibolag och riskkapitalister.

”Vi ser en konstant efterfrågan från amerikanska teknologijättar på europeiska onoterade bolag. Trots Kaliforniens framstående position inom high-tech så kommer Europa fortfarande med intressanta och unika affärsmodeller. Diino kommer att visa detta på Euro Tech Showcase tillsammans med de övriga deltagarna.” säger Jean-Bernard Guerree, Euro Tech Showcase.

Diino (www.diino.com) har utvecklat en patenterad teknik som erbjuder lätthanterlig och säker lagring online där kunden kan lagra, dela, hantera och nå digital information på Internet.

Novestras ägarandel i Diino AB uppgår till cirka 49 procent.