Bravida förbättrar för kunderna genom nytt avtal med StreamServe

Bravida förbättrar för kunderna genom nytt avtal med StreamServe Svenska mjukvarubolaget StreamServe ingår ett flerårigt avtal med installations- och serviceföretag Bravida. I första steget skapas alla affärsdokument centralt för öka flexibiliteten och minimera underhållet till affärssystemet Agresso. Enligt avtalet ska även e-fakturering mot Bravidas kunder möjliggöras samt säkerheten för utskriftsrutinerna förfinas. - När vi nu ytterligare förbättrar den elektroniska kommunikationen med kunder, leverantörer och anställda är StreamServes lösning en central komponent, säger Carlolof Borgudd, IT-Direktör Bravida ASA. Lösningen ger våra kunder ökad servicegrad, samtidigt som vi gör kostnadsbesparingar. Det är i samband med att Bravida under 2004 startar införandet av ERP-systemet Agresso för 5000 användare som StreamServes programvara integreras i lösningen. - Vi förbättrar löpande våra affärsprocesser och har arbetat sedan 1998 med StreamServe, fortsätter Carlolof Borgudd. Vårt mål är att använda programvarans funktionalitet fullt ut, inklusive bland annat e-faktureringsmöjligheter för våra kunder och leverantörer. Sedan ett år gör Bravida tillsammans med Telenor dagliga uppdateringar av över 3000 kundorders via StreamServes system. Även leverantörsfakturor tas in på säkert vis från externa källor via StreamServe. Bravida är ett av Nordens största installations- och serviceföretag med 13 000 medarbetare och 400 avdelningar i Norge, Sverige och Danmark. Bravida levererar framtidsinriktade lösningar inom el, rör, ventilation, IKT, säkerhet och telekom. StreamServe hanterar all affärskritisk kommunikation in och ut från de stora affärs och billingsystemen. Oberoende av plattform automatiserar och effektiviserar StreamServe den dagliga kommunikationen, med allt från traditionella brev, e-post till XML dokument. StreamServe startade i Sverige 1995 och har på kort tid vuxit till en koncern med över 4000 företagskunder. Dotterbolag finns i USA och sju europeiska länder samt Singapore. StreamServe har ett nära samarbete med ledande leverantörer av affärssystem, bland andra IFS, SAP, Oracle, Intentia, Baan, IBS och Scala. StreamServe har även ett globalt samarbete med IBM. Se även www.StreamServe.com. Kontakt Christian Hadenius, Vd StreamServe Norden, 08 - 686 85 50, 070 - 686 85 50, christian.hadenius@StreamServe.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/25/20040825BIT20180/wkr0011.pdf