Fler och snabbare affärer för Capella med ny lösning från Streamserve

Fler och snabbare affärer för Capella med ny lösning från Streamserve Capella, ledande EDM-företag i Norden, byter till Streamserves plattform för affärskommunikation. En kraftigt ökad orderingång och fördubblad volym under 2001 gör att företaget nu ökar sin kapacitet för dokumenthantering med Streamserves hjälp. Capella är Nordens ledande företag för elektronisk dokumenthantering (EDM). 400-500 miljoner dokument matas varje år ut ur Capellas system. Kontoutdrag, räkningar och direktreklam är de vanligaste försändelserna. I snitt räknar företaget med att de ligger bakom minst ett kuvert eller brev till svensken varje vecka. Marknaden för direktreklam och EDM är på stark frammarsch. Capella har under 2001 ökat sina volymer med 100 procent, medan omsättningen ökat med 30 procent. - Den nya plattformen hjälper oss att höja tempot i processerna och ser till att vi även fortsättningsvis håller god design på allt det som kommer i brevlådorna. Vi förväntar oss också att den kommer att generera fler och snabbare affärer för oss, säger Ingmar Wedar, VD för Capella Sverige. - Capella har alltid varit duktiga på att utnyttja avancerad teknologi för att skapa nya lönsamma tjänster. Att Capella efter en längre tids utvärdering nu valt StreamServe är ett bra betyg på vår ledande teknologi för hantering av stora volymer dokument, säger Stefan Blomqvist, Nordenchef vid StreamServe. För vidare information, vänligen kontakta: Ingmar Wedar, VD Capella Sverige, tel. 070-450 65 14, e-post: ingmar.wedar@capellasweden.com Stefan Blomqvist, VD StreamServe Sverige, tel. 070-686 85 47, e-post: stefan.blomqvist@streamserve.com Om StreamServe StreamServe utvecklar programvara som skapar effektivare affärskommunikation och integrerar affärssystem med portaler och e- handelsplatser. Företaget startade i Sverige 1995 och har på kort tid vuxit till en koncern med 300 anställda och över 2500 företagskunder. Dotterbolag finns i USA och sju europeiska länder. StreamServe har ett nära samarbete med ledande leverantörer av affärssystem, bland andra IFS, SAP, Oracle, Intentia, Baan och Scala. Mer information finns på www.StreamServe.com Om Capella Capella är en av marknadsledarna inom dokumenthantering och har 200 anställda på sex orter i Norden. Företaget grundades 1972. Capella är dotterkoncern till Finska Posten och ingår i division Electronic Messaging. Capella erbjuder tjänster inom affärskommunikation med inriktning på att visualisera, återsöka, lagra och hantera dokument. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/28/20011228BIT00180/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/28/20011228BIT00180/bit0001.pdf