Hundratusentals IT-leveranser förenklas med ny StreamServe-teknik

Hundratusentals IT-leveranser förenklas med ny StreamServe-teknik Ingram Micro, världens största IT-grossist, har valt StreamServes nya plattform för att integrera sina leverans- och orderrutiner med återförsäljarnas datasystem. Målet är att så långt som möjligt eliminera allt pappersflöde runt en order och ersätta detta med elektroniska dokument. I ett första skede introduceras systemet i Sverige och Finland. -Ingram Micro levererar IT-produkter till över 175 000 företag och återförsäljare världen runt. För oss är det oerhört viktigt att ha effektiva affärssystem. I och med samarbetet med StreamServe kan vi nu erbjuda våra kunder ännu bättre och enklare rutiner när man hanterar en order, säger Zlatko Ninic, Manager IT Strategi (CIO) på Ingram Micro Sverige. -Med vår nya plattform kan vi enkelt koppla ihop affärssystem över webben och på så sätt erbjuda marknaden kostnadseffektiva lösningar för all affärskommunikation. När riktiga proffs på logistik som Ingram Micro väljer våra produkter är det ett mycket gott bevis för att vår teknik håller vad den lovar, säger Stefan Blomqvist, Nordenchef på StreamServe. -Av de fyra miljarder kronor per år som vi omsätter i Sverige är redan hälften administrerat helt på elektronisk väg. Med den nya StreamServe- tekniken kommer denna andel att öka väsentligt. Vi blir effektivare, snabbare och får större leveransprecision, säger Zlatko Ninic. För mer information, vänligen kontakta: Stefan Blomqvist, Nordenchef StreamServe, tel. 070 6868547 Zlatko Ninic, CIO Ingram Micro Sverige, tel. 070 858 31 83 Om StreamServe StreamServe utvecklar programvara som skapar effektivare affärskommunikation och integrerar affärssystem med portaler och e- handelsplatser. StreamServe startade i Sverige 1995 och har på kort tid vuxit till en koncern med 300 anställda och över 2500 företagskunder. Dotterbolag finns i USA och sju europeiska länder. StreamServe har ett nära samarbete med ledande leverantörer av affärssystem, bland andra IFS, SAP, Oracle, Intentia, Baan och Scala. Mer information finns på www.StreamServe.com Om Ingram Micro Ingram Micro Inc. är den största globala grossisten inom teknologiprodukter och logistikstyrningstjänster. Företaget är verksamt i 36 länder med en försäljning på USD 30,7 miljarder för räkenskapsåret 2000. Ingram Micros globala regioner tillhandahåller distribution av teknologiska produkter och tjänster och marknadsutvecklings- och logistikstyrningstjänster till mer än 175 000 leverantörer av teknologilösningar och 1 700 tillverkare. Mer information finns på www.ingrammicro.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011002BIT00670/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011002BIT00670/bit0002.pdf