StreamServe blir globalt med nytt Asienkontor

StreamServe blir globalt med nytt Asienkontor Programvaruföretaget StreamServe etablerar ett dotterbolag i Asien och öppnar i samband med det ett nytt kontor i Singapore. Nu kan StreamServe ta tillvara de möjligheter som den asiatiska marknaden erbjuder samt stödja sina globala kunder med ett lokalt kontor i regionen. StreamServe gjorde sina första affärer i Asien i juni 2000. Genom ett samarbete med en återförsäljare har StreamServe på kort tid byggt upp en väl fungerande säljorganisation som resulterat i närmare 100-talet kunder inom regionen. Stärkta av framgångarna väljer nu StreamServe att öppna eget kontor, för att på bästa sätt tillgodose kundernas behov. Bland kunderna finns Kawasaki Line, KC Dat, Takashimaya, Canon och Gates Rubber. - Att vi nu utökar vår verksamhet med ett lokalt kontor i Asien är helt logiskt med tanke på den stora kundtillströmningen. Det är också viktigt att vi kan ge lokalt stöd till våra partners bland de globalt verksamma leverantörerna av affärssystem, säger Nick Earle, koncernchef för StreamServe. - Marknaden i Asien, och särskilt den japanska, rymmer stora möjligheter för våra produkter. Vi har märkt ett kraftigt stigande intresse för programvara som effektiviserar affärsprocesserna och som underlättar affärskommunikation. En av StreamServes stora fördel är att vi nu hanterar alla de tecken som förekommer i de asiatiska språken. Vi rustar nu för att stå redo att möta den framtida efterfrågan. För mer information, kontakta StreamServe: Ulrica Ilander Tel: 08-686 85 52 E-post:ulrica.ilander@streamserve.com www.streamserve.com StreamServe utvecklar programvara som skapar effektivare affärskommunikation och integrerar affärssystem med portaler och e- handelsplatser. StreamServe startade i Sverige 1995 och har på kort tid vuxit till en koncern med 300 anställda och över 2750 företagskunder. Dotterbolag finns i USA och sju europeiska länder. StreamServe har ett nära samarbete med ledande leverantörer av affärssystem, bland andra IFS, SAP, Oracle, Intentia, Baan och Scala. Mer information finns på www.StreamServe.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00030/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00030/bit0002.pdf