StreamServe XSF-certifierat av SAP

Pressmeddelande StreamServe XSF-certifierat av SAP 15 februari 2001 - Svenska StreamServe, som utvecklar programvara för affärs-kommunikation och e-handel, har som ett av de första företagen i världen fått certifiering för SAPs Smart Forms XML Interface, XSF. Som en del av certifieringen har StreamServe visat att företagets produkter kan ta emot och formatera XSF-data från ett antal SAP-tillämpningar och sedan producera dynamiska dokument, dels i elektronisk form och dels för traditionell utskrift. XSF är SAP:s nya XML-gränssnitt för SmartForms, efterföljaren till SAPscript. StreamServe bygger vidare på SAP:s funktioner för blankettutskrift genom att skapa dynamiska dokument som kan levereras på en mängd olika sätt, exempelvis via webbläsare, e-post eller SMS/WAP. Den XSF-lösning som nu certifierats ger företag som använder SAP möjlighet att anpassa information efter varje mottagares önskemål. Dokumentformatering och -produktion får fler funktioner samtidigt som de blir enklare och billigare att använda. Dessutom kan man med hjälp av StreamServes program skapa ett antal olika dokument baserade på en och samma informationskälla i SAP-systemet: faktura, orderbekräftelse, följesedel med mera. - I och med XSF-certifieringen fortsätter vi ge SAP-användare stöd för avancerade funktioner, säger Jakob Svärdström, vice koncernchef på StreamServe. Våra och SAP:s produkter samverkar nu ännu bättre. XML är och förblir vår huvudinriktning; vårt stöd för XSF är ett bevis på det. StreamServe erhöll tillsammans med Hewlett-Packard certifieringen i samband med SAP:s pilotprogram för XSF-certifiering. Hewlett-Packards produkt, HP Output Management System, bygger på teknik och funktioner från StreamServe och lanserades i januari 2001. Samarbetet mellan StreamServe och Hewlett-Packard inleddes år 2000 och omfattar bland annat SAP- integration. Om StreamServe: StreamServe är en världsledande leverantör av programvara för affärskommunikation och elektronisk handel. Med hjälp av StreamServe kan företag snabbt effektivisera, anpassa och automatisera sin affärskommunikation med kunder och leverantörer samt integrera sina affärssystem med portaler och elektroniska marknadsplatser. StreamServe startade i Sverige 1995 och har på kort tid vuxit till en koncern med dotterbolag i USA, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Nederländerna, Finland och Norge. Bland de 2 000 kunder som använder StreamServes programvaror idag finns företag som ABB, Siemens, Daimler- Benz och GE Capital Finance. StreamServe har strategiska allianser med världsledande leverantörer av affärssystem såsom SAP, Oracle, Intentia, Baan, Scala m fl. Bolaget har också ett djupgående samarbete med Hewlett- Packard samt en rad systemintegratörer, t ex WM-Data och KPMG. För ytterligare information besök www.StreamServe.com För ytterligare information, kontakta: Jakob Svärdström, vice koncernchef StreamServe, Inc. jakob.svardstrom@streamserve.com Tel: 08-686 85 33; 070-686 85 33 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT00500/bit0001.pdf