Årets influencer är Therese Lindgren, om studenterna får säga sitt.

I höstupplagan av Studentkortets trendrapport frågade vi Studenterna vilken influencer de främst är intresserade av. Therese Lindgren tog första platsen, följd av Bianca Wahlgren Ingrosso och Kenza på andra och tredje plats.

Studentkortet har i år genomfört två enkätundersökningar i sin databas för att få reda på vad Sveriges studenter är intresserade av. Vi frågar om ämnen allt från studentekonomi till politiskt intresse. Under hösten frågade vi bl a vilka influencers man intresserar sig främst för.

På topp tio listan ser vi en blandning av influencers som är artister, TV-personligheter och skidåkare. Framför allt har de sin egen blogg eller Youtube-kanal där de kommunicerar med sina fans.

1. Therese Lindgren
2. Bianca Wahlgren Ingrosso
3. Kenza
4. Linn Ahlborg
5. Andrea Hedenstedt
6. Zara Larsson
7. Jon Olsson
8. Helen Torsgården
9. Janni Delér
10. Margaux Dietz

Studentkortets trendrapport genomfördes 22-29 oktober 2017 med 12 108 svarande. Frågorna skickades i en web-enkät till de universitets- och högskolestudenter som finns i Studentkortets databas.

Fredrik Grufvisare, VD Studentkortet
fredrik.grufvisare@studentkortet.se, Tel: 073-0460066

Studentkortet i Sverige AB förmedlar studentrabatter och erbjuder direkta kommunikationskanaler mot Sveriges gymnasie- och universitetsstudenter. Studentkortet ger också ut Metro Student som är en av Sveriges största studentmagasin. Företaget grundades av Sveriges Förenade Studentkårer 1995 och ägs idag av Metro Sverige och Universumgruppen.