Dressmann når studenter via Studentkortet

Nordens största klädkedja, Dressmann, sluter ett långsiktigt avtal med Studentkortet för att effektivare nå ut till Sveriges studenter.
”Vi erbjuder en direktkanal till landets studenter genom vårt digitala Studentkort. Att ännu en tung aktör som Dressmann ansluter är vi mycket stolta över”, säger Studentkortets VD Anneli Kansbod.

Det är första gången som Dressmann gör ett så riktat samarbete för att nå ut till studenter som målgrupp i Sverige.

”Som student är det svårt att få ekonomin att gå ihop samtidigt som de flesta vill vara välklädda. Studenter är en viktig målgrupp för oss och samarbetet med Studentkortet ger oss en både träffsäker och bred kanal till studenterna. Samtidigt får de ett erbjudande som är riktigt vasst”, säger Niklas Holmström, Sverigechef för Dressmann Sverige.

Grunderbjudandet är 15 procents rabatt på hela sortimentet hos Dressmann riktat till alla studenter som kan verifiera sig med Studentkortet.
Studentkortet har idag avtal med många stora aktörer med studenter som viktig målgrupp. Bland samarbetspartnerna finns Comviq, Tele2, Comfort Hotels, Apple Store och många fler.

Dressmann
Dressmann är Nordens största modekedja inom herrkläder och har som ambition att täcka det totala klädbehovet för män i alla åldrar. Butikerna erbjuder ett komplett sortiment, med allt inom baskläder och fritid till konfektion, i god kvalitet och alltid till marknadsledande priser. Dressmann erbjuder dig alltid personlig service och hjälper dig gärna att hitta rätt kläder till alla tänkbara tillfällen.

För mer information, kontakta

Anneli Kansbod, VD Studentkortet, anneli.kansbod@studentkortet.se, tel: 0704 22 99 46

Elin Finnström, Service Manager Dressmann, elin.finnstrom@dressmann.com, tel: 0768 72 93 75