Studentkortet gör hösttour på Sveriges campus

Tillsammans med flera av de största samarbetspartnerna flyttar Studentkortet ut till landets campusområden i höst. Pressbyrån, Choice, Adlibris, Komplett och Orkla är några av de företagen som deltar på Campus Tour.

”Vi måste möta studenterna på deras hemmaplan för att verkligen visa upp alla attraktiva samarbeten och rabatter vi skapar för landets studenter. Därför är det enormt kul att så många av våra samarbetspartner är med på touren”, säger Anneli Kansbod, VD för Studentkortet AB.

Studentkortet Campus Tour startar i Göteborg den 27 augusti och pågår ungefär en månad innan avslutningen i Umeå den 23 september. Det är första gången Studentkortet gör ett storskaligt campusevent med sina viktigaste samarbetspartners. Ambitionen är att skapa en skön stämning med mat och dryck där sponsorer och studenter kan mötas i studentmiljön på campusområdena.

”Vi tror att det är bra att möta studenterna på deras egen hemmaplan och ser fram emot eventet tillsammans med Studentkortet”, säger Lennart Schultz, Kommunikationsansvarig på Pressbyrån.

Företagen som åker med Studentkortet på Campus Tour 2015 är: Pressbyrån, Comviq, Choice, Adlibris, F-secure, Komplett, Orkla, Ferrero, Natural Cycles, River Island och Svensk Adressändring.

Studentkortet i Sverige AB

Studentkortet i Sverige AB förmedlar studentrabatter och erbjuder direkta kommunikationskanaler mot alla Sveriges gymnasie- och universitetsstudenter. Studentkortet ger också ut Metro Student som är Sveriges största studentmagasin. Företaget grundades av Sveriges Förenade Studentkårer 1995 och ägs idag av Metro Sverige och Universumgruppen.

För mer information, kontakta

Anneli Kansbod, VD Studentkortet, anneli.kansbod@studentkortet.se, tel: 0704 22 99 46