Studentkortet i jättesatsning på digitalt rabattkort

Studentkortet tar nästa steg mot att bli ett helt digitalt rabattkortföretag. I dagarna lanseras det nya digitala kortet och appar för Android och Iphone.

”Vi kommer närmare både studenterna och våra samarbetsföretag med en effektiv och modern digital produkt”, säger Studentkortets VD Anneli Kansbod.

Sveriges studenter går i spetsen för digitala beteenden och rabattkortsföretaget Studentkortet, med omkring 450 000 anslutna studenter, lanserar nu nästa steg i sitt digitala erbjudande.

Redan tidigare har Studentkortet omkring 70 procent av trafiken i mobilen och de nya apparna väntas öka mobilaktiviteten ännu mer. Apparna är designade för att förbättra användarupplevelsen och göra erbjudandena mer synliga och är utformade efter hur användare navigerar i mobilen.

Studentkortet samarbetar med många stora konsumentföretag som till exempel Pressbyrån, Tele2, Samsung, Zalando och Hotels.com. Allt för att uppnå det huvudsakliga målet – att ge Sveriges studenter riktigt bra och exklusiva rabatterbjudanden.

Studentkortet har tagit flera viktiga steg i resan mot att bli ett ledande digitalt rabattkortföretag.

”Vi måste möta studenterna där de är dagligen. Att också finnas lättillgänglig i mobilen som app är en enorm styrka då vi kan vässa och specialanpassa erbjudandena på ett effektivare sätt”, säger Studentkortets VD Anneli Kansbod.

Företaget är inne i en fas som betyder både omställning och snabb tillväxt – omsättningen väntas landa på 33 miljoner kronor i år.

De nya apparna för Android och Iphone släpptes under måndagen. Utvecklingen har skett inhouse och med designhjälp av Apegroup och fokusgrupper med studenter.

Android https://play.google.com/store/apps/details?id=se.studentkortet.android

iOS https://itunes.apple.com/se/app/studentkortet/id482646118