Studentkortet i nytt samarbete med Halebop

Rabattkortföretaget Studentkortet utökar sitt erbjudande med mobilabonnemang för studenter. Lågprisoperatören Halebop är ny samarbetspartner under 2017.

”Det är mycket glädjande att vi nu också jobbar med Halebop och kan därmed komplettera vårt mobilerbjudande ytterligare”, säger Anneli Kansbod, VD på Studentkortet.

Studentkortet och mobiloperatören Halebop erbjuder en rabatt på upp till 26 procent på mobilabonnemanget. I Halebop Student ingår upp till 24 GB surf, fria samtal, fria SMS/MMS och möjlighet att spara outnyttjad surfmängd. Halebop har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex, SKI. Studentabonnemanget kan tecknas utan bindningstid eller tillsammans med valfri mobiltelefon. Halebop har Sveriges bästa mobiltäckning eftersom trafiken går i Telias nät.

”Vi kommer nu ännu närmare en viktig målgrupp för oss – Sveriges studenter. Med Studentkortet ser vi stora möjligheter att utveckla vårt studenterbjudande”, säger Regina Donato Dahlström, chef för Halebop.

Studentkortet i Sverige AB förmedlar studentrabatter och erbjuder direkta kommunikationskanaler mot Sveriges gymnasie- och universitetsstudenter. Studentkortet ger också ut Metro Student som är en av Sveriges största studentmagasin. Företaget grundades av Sveriges Förenade Studentkårer 1995 och ägs idag av Metro Sverige och Universumgruppen.