Studentkortet tar 8 000 studenter till Åre

Rabattkortsföretaget Studentkortet skapar Sveriges största vinterevent för studenter. Närmare 8 000 studenter väntas komma till Skiweek i Åre kommande vinter.

”Skiweek har blivit ett måste för många studenter. I år satsar vi ännu hårdare”, säger Studentkortets VD Anneli Kansbod.

Flera nyheter gör att eventet kommer att bli större och bättre än någonsin tidigare. Till exempel kommer det att byggas ett stort uppvärmt tält vid VM6:an där Studentkortet och huvudsponsorerna bjuder besökarna på lunch. Skiweek arrangeras i samarbete mellan Studentkortet och skidanläggningsföretaget Skistar.

Ny huvudsponsor för i år är Pressbyrån. Andra partners som finns på plats för att skapa årets bästa vinterevent för studenter är bland andra telekomoperatören Vimla, SJ och Natural Cycles.

Skiweek i Åre anordnas för att ge studenter möjlighet till en kraftigt rabatterad paketresa till Åre med liftkort, tävlingar, luncher, lokala rabatter och möjligheten att träffa andra studenter från hela Norden. Det anordnas också ett Student DJ Battle.

”Eventet innehåller väldigt mycket aktiviteter och kvällsnöjen men fokus ligger på skidåkning och att skapa en bra och avkopplad miljö. Billig men lyxig skidsemester för studenter helt enkelt”, säger Anneli Kansbod.

Skiweek 2016 anordnas under vecka 3-5. Många av studenterna – i år väntas närmare 8 000 komma – är återkommande gäster på Skiweek.

Studentkortet i Sverige AB

Studentkortet i Sverige AB förmedlar studentrabatter och erbjuder direkta kommunikationskanaler mot alla Sveriges gymnasie-, högskole- och universitetsstudenter. Studentkortet ger också ut Metro Student som är Sveriges största studentmagasin. Företaget grundades av Sveriges Förenade Studentkårer 1995 och ägs idag av Metro Sverige och Universumgruppen.

Anneli Kansbod, VD Studentkortet

anneli.kansbod@studentkortet.se, Tel: 070 422 99 46