Studentkortet tar nytt grepp om Sveriges studenter

Sedan 1995 har Studentkortet hjälpt studenter att förenkla vardagen genom att förmedla förmånliga och exklusiva rabatterbjudanden. Och det är många som vill nå den attraktiva målgruppen studenter, som är morgondagens beslutsfattare och konsumenter.

Nu tar Studentkortet ett nytt grepp för att förtjäna studenternas kärlek.

- För att studenterna ska förstå skillnaden mellan oss och de andra aktörerna har vi tagit fram tre filmer som trycker på våra tre styrkor: rabatter, unika event och jobbsök. De två sistnämnda är vi ensamma om. Vårt mål är att studenterna ska få upp ögonen för att man med Studentkortet verkligen kan "leva livet till max", säger Helena Simonsson, marknadschef på Studentkortet.

De tre filmerna kommer att synas framförallt på Facebook och Youtube från september.

- Tanken med filmerna är att man ska uppleva och känna fördelarna med Studentkortet. Kortet är en del av vardagslivet, rätt använt bidrar det till att man kan förverkliga sig själv och göra det man drömt om, förtydligar Helena Simonsson.

Filmerna är framtagna av reklambyrån Dorian Mabb i samarbete med Ligist Film.

Filmerna:

ARBETSGRUPP: