Kursledare och framtidens ledarskap uppmärksammas

Mingel, buffémentometer, pedagogiska tricks och inspiration om framtidens ledarskap. Det är några av ingredienserna när Studieförbundet Vuxenskolan uppmärksammar sina kurs- och cirkelledare i höst. Eventet kallas ”megacirkelträff” och hundratals ledare på olika platser i Sverige bjuds in.

- Kurs- och cirkelledarna är viktiga ambassadör för Studieförbundet Vuxenskolan. Vi vill uppmärksamma dem och träffa dem. Dessutom behöver vi deras tankar kring framtidens ledarskap för att kunna utvecklas, säger Nina Larsson, förbundschef.

Tusentals människor leder kurser och studiecirklar i Sverige varje år. De allra flesta ledarna arbetar ideellt och ämnena varierar. Det finns kurser och studiecirklar i till exempel språk, hantverk, demokrati, musik, hårdrocksyoga och Hiphop. Läs mer om SV:s kursutbud här.

Studieförbundet Vuxenskolan är ett av Sveriges största studieförbund och ordnar Megacirkelträffar på flera platser i höst. Göteborg är först ut 12 oktober, sedan Kalmar 17 oktober, Karlshamn 22 november, Umeå 24 november och Stockholm 1 december. Medverkar gör bland andra Nina Larsson, SV:s förbundschef och Anna Iwarsson, författare och ledamot i SV:s styrelse. Se mer, klicka här

Tider och platser

Göteborg 12/10 kl 18. Dörrarna öppnas kl 17.40.

Adress: Hip Hop Akademien, Brahegatan 11, Göteborg

Följ evenemanget på SV:s facebook här

Kalmar 17/10 kl 18. Dörrarna öppnas kl 17.40.

Adress: Park Hermina, Slottsvägen, Kalmar

Karlshamn 22/11 kl 18. Dörrarna öppnas kl 17.40

Adress: Lokstallarna, Prinsgatan 43, Karlshamn

Följ evenemanget på SV:s facebook här

Umeå 24/11 kl 18. Dörrarna öppnas kl 17.40.

Adress: Elite Hotel Mimer, Kungsgatan 75, Umeå

Följ evenemanget på SV:s facebook här

Stockholm 1/12 kl 18. Dörrarna öppnas kl 17.40.

Adress: Restaurang By: Stadshagen, Franzéngatan 6, Stockholm, följ på facebook här

Media är välkomna. Läs mer om träffen, klicka här.

För kontakt med SV:s förbundschef Nina Larsson kontakta Matilda Asp, kommunikatör, mobil 070-855 30 83, mail matilda.asp@sv.se

Matilda Asp
Kommunikatör