Mingel på Malmen när Studieförbundet Vuxenskolan fyller 50

På torsdag den 6 april firar Studieförbundet Vuxenskolan sitt 50års jubileum på hotell Scandic Malmen i Stockholm. Studieförbundet Vuxenskolan bildades på Malmen i april 1967. Kvällen bjuder på mingel, tal och musik. Media är välkomna.

- Vi är en nytänkande 50-åring som har kurser och studiecirklar tillsammans med deltagare och medarbetare i hela landet. De kommande femtio åren vill vi fortsätta erbjuda bildningsresor för ännu fler och fortsätta att utveckla det goda mötet människor emellan. Det vill vi fira med musik och mingel säger Nina Larsson, förbundschef, Studieförbundet Vuxenskolan.

Musiken presenteras av Pa Modou Badjie, verksamhetsutvecklare hos Studieförbundet Vuxenskolan och medlem i bandet Panetoz. På gästlistan står över 100 namn, bland andra Annie Lööf, Centerns partiledare, Anders Källström, LRF:s vd och koncernchef, samt Maria Arnholm, Liberalernas partisekreterare. De tre representerar SV:s tre grundorganisationer.

Tid och plats:

Torsdag 6/4 kl 16.30 - 19.00.

Lilla baren, hotell Scandic Malmen, Folkungagatan 47.

Dörrarna öppnas klockan 16.30. Program på scen klockan 17-18.

Bilder:

Foto från bildandet av Studieförbundet Vuxenskolan 1967, ur tidningen Impuls.

Bild på Nina Larsson, förbundschef, Studieförbundet Vuxenskolan

Media är välkomna. Anmäl till: Matilda Asp, kommunikatör, matilda.asp@sv.se och telefon 070-8553083.