Studsviks delårsrapport för januari – september 2014

• Försäljningen under kvartalet ökade till 225,1 (216,9) Mkr. I lokala valutor var minskningen 1,1 procent.
  • Rörelseresultatet för kvartalet var 12,9 (5,7) Mkr. I resultatet ingår jämförelse-störande poster med –7,5 (–4,0) Mkr.
  • Kassaflödet efter investeringar uppgick till –42,9 (–47,3) Mkr.

Juli-sept 2014 Juli-sept 2013 Jan-sept 2014 Jan-sept 2013 Helår 2013
Försäljning, Mkr 225,1 216,9 661,8 734,3 1 001,3
Rörelseresultat, Mkr 12,9 5,7 18,3 26,1 16,0
Resultat efter skatt, Mkr 3,6 2,6 –0,3 4,7 22,9
Resultat per aktie efter skatt, SEK 0,44 0,06 –0,03 0,58 2,78
Kassaflöde efter investeringar, Mkr* –42,9 –47,3 –87,9 –61,4 –44,7
Eget kapital per aktie, SEK* 34,41 56,60 34,41 56,60 34,83
Räntebärande nettoskuld, Mkr* 147,9 171,9 147,9 171,9 155,7
Nettoskuldsättningsgrad, % 52,3 36,9 52,3 36,9 54,4
*Avser den totala verksamheten inklusive den avvecklade USA-verksamheten. Ny organisation gäller från den 1 januari 2014. Rapporten redovisar verksamheten i enlighet med den. Såvitt inte annat anges avser information i text och siffror verksamheten exklusive USA-verksamheten, som såldes i början av året.

Rapporten presenteras vid en telefonkonferens kl 14:00 idag enligt separat utsänd inbjudan.

Hela rapporten finns i bifogad fil.

Studsvik vänder sig till den internationella kärnkraftsindustrin med kvalificerade tjänster inom avfallshantering, konsulttjänster samt bränsle- och materialteknik. Företaget har över 65 års erfarenhet av kärnteknik och tjänster i radiologisk miljö. Studsvik har 900 anställda i 7 länder och företagets aktier är noterade på NASDAQ OMX Stockholm.

Studsvik offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 oktober 2014, kl 13:00.