Ny VD för Stensand Specialserviceföretaget AB

Ny VD för Stensand Specialserviceföretaget AB Den 1 februari tillträder Torbjörn Hedberg tjänsten som VD för Stensand Specialserviceföretaget AB, ett bolag inom Studsvikkoncernen som säljer tjänster till kärnkrafts- och processindustrin. Bolaget utgör huvuddelen av den svenska verksamheten inom affärsområdet Industrial Services. Det har 275 anställda med en budgeterad omsättningen på cirka 118 miljoner 1999. Bolagets huvudkontor ligger i Bua på västkusten med lokalkontor i Forsmark, Ringhals, Oskarshamn och Barsebäck. Torbjörn Hedberg kommer närmast från en tjänst som VD för Studsvik Material AB. Den nuvarande VD:n, Bertil Johansson, som även har varit ansvarig för affärsområdet Industrial Services, övergår på heltid till tjänsten som affärsområdesansvarig. Utöver Bertil förstärks affärsområdets organisation med en controller på heltid. Den nya organisationen har skapats för att bättre kunna hantera den fortsatta tillväxten i affärsområdet som idag bedriver verksamhet i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Holland, Belgien, Schweiz, Norge och Finland. I den svenska verksamheten ingår, utöver Stensand Specialserviceföretaget, bolagen GITAB och BMS, med huvudinriktning på sanering och dekontaminering med utrustningar för vatten och andra vätskor under höga tryck. För ytterligare information, vänligen kontakta: Bertil Johansson, ansvarig för affärsområdet Industrial Services, 0340-66 12 80 eller 0709-677 100 Torbjörn Hedberg, VD Stensand Specialserviceföretaget AB, 0340-66 12 80 eller 0709-677 160 Thomas Backteman, Informationschef Studsvik AB 0155-22 10 66 eller 0709- 677 066 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/31/20000131BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/31/20000131BIT00600/bit0002.pdf