Att vara en studybuddy – det perfekta extrajobbet!

Under de första veckorna av vårterminen 2013 har Studybuddy upplevt en mycket kraftig ökning i antalet samtal från föräldrar som är i behov av läxhjälp till sina barn. Studybuddy växer så det knakar – ett bevis på att behovet av läxhjälp är stort!

En av flera studybuddies är Sara Herrlander. I DN:s högskoleguide berättar hon om att jobba hos oss. ”Det är mer än bara ett jobb. Jag tycker det är roligt att träffa mina elever och blir glad varje dag jag ska göra det”,säger Sara. Att vara en studybuddy är så mycket mer än att bara hjälpa till med läxor, du är en förebild för dina elever och inspirerar dem till högre studier och visar att det är coolt att plugga.

Vi erbjuder studenter ett stimulerande och utvecklande extrajobb under studierna och vi ser en ökad efterfrågan att arbeta hos oss. Läxhjälpsbranschen växer och tack vare RUT kan nu även föräldrar med barn på gymnasiet göra avdraget för läxhjälp. Detta bidrar till att vi kan erbjuda fler studenter extrajobb under studierna. Under våren 2013 har Studybuddy en ambition att anställa över 500 nya studybuddies. Vår ambition är att bli det självklara valet för alla studenter som söker ett extrajobb under studierna, vi är på god väg, säger Studybuddys VD, Richard Åvall.