Från läxhjälp till karriärhjälp - Studybuddy erbjuder sina medarbetare hjälp ut i yrkeslivet

Efter att ha kämpat hårt för att klara dagens tuffa antagningskrav till universitet och högskolor, väntar en minst lika hård konkurrens när det är dags att ta klivet ut i arbetslivet. Därför vill Studybuddy hjälpa sina anställda med mer än ett värdefullt extrajobb. Genom Studybuddys Buddy Coach Program ska medarbetarna få hjälp med cv-granskning, intervjuträning och tillgång till rekryterare.

– Våra anställda är främst högskolestudenter, och för dem är jobbet hos Studybuddy ofta deras första kontakt med arbetslivet. Deras jobb hos oss är väldigt meriterande och en chans att bli varm i kläderna. Men nästa steg är fortfarande tufft, när man ska ta klivet ut i en yrkeskarriär. Där vill vi på Studybuddy ge en extra hjälpande hand, säger Linda Fägersten, marknadsansvarig på Studybuddy.

Studybuddy kommer att dra igång sitt Buddy Coach Program under våren, och företagets Studybuddies kommer få kontinuerliga möjligheter till karriärstöd som omfattar

1. hjälp att vässa sitt cv tillsammans med Studybuddys erfarna rekryterare
  2. handledning och intervjuträning med våra rekryteringsexperter
  3. tillgång till erfarna rekryteringsexperter inför kommande anställningsintervjuer

Studybuddys Buddy Coach Program kommer att finnas på företagets Stockholmskontor.

För mer information, kontakta: Linda Fägersten, Marknadsansvarig på Studybuddy,tel. 070 417 03 10