Max Henrikson ny VD för Studybuddy!

Report this content

Den 1 mars 2017 tillträdde Max Henrikson som ny VD för Studybuddy Group AB. Max började som Management Trainee på Studybuddy och har sen 2015 varit VD för företagets verksamhet i England. Han kommer fortsatt att driva den engelska delen av bolaget och tar nu även över den svenska verksamhetsstyrningen.

Max ersätter Jonas Larsson, VD sedan april 2014 och Jonas har sen starten haft en betydande roll för Studybuddy då han också är en av grundarna till företaget. Jonas har valt att gå vidare till nya utmaningar men sitter fortsatt kvar i styrelsen för Studybuddy. För Jonas och resten av styrelsen var Max ett självklart val som ny VD. ”Att tillsätta Max som ny VD är ett steg i rätt riktning för att ta Studybuddy vidare och jag är säker på att han är helt rätt person för jobbet! Max har sen han började på Studybuddy verkligen visat att han brinner för det vi gör och han har ett driv för att utveckla och driva företaget framåt!

Tidigare erfarenhet som lärarvikarie, Centre Manager hos EF och managementkonsult på Lunicore har givit Max stor inblick i marknader liknande Studybuddys. Under sin tid på företaget har han haft ett flertal olika roller och har med tiden vuxit som en självklar ledare. Som VD för den engelska verksamheten har han också fått vara med och starta upp processer från start, vilket han gjort med fina resultat. ”Jag har fått förtroendet att testa på många olika roller och det har varit otroligt lärorikt. Jag kan numera bolaget utan och innan och jag har många idéer om hur vi kan utveckla Studybuddy ytterligare, något som jag verkligen ser fram emot!

De första månaderna av 2017 har startat bra för Studybuddy både i Sverige och England. När RUT-avdraget togs bort 2015 avtog intresset för läxhjälp i Sverige något, men under början av 2017 har efterfrågan på studiestöd och läxhjälp återigen ökat. Studybuddy har fortsatt planer på att växa både i och utanför Sverige. ”Jag ser verkligen fram emot att fortsatt göra skillnad för elever och deras familjer. Vi har en gedigen erfarenhet inom branschen och vårt mål är att ha branschens nöjdaste kunder – något som vi fortsatt kommer att fokusera på” säger Max Henrikson.

Max Henrikson

VD Studybuddy Group AB

Norra Riddarholmshamnen 1

max.henrikson@studybuddy.se

Studybuddy erbjuder läxhjälp och studiestöd inom alla ämnen och till elever i alla åldrar. Vi hjälper elever att nå sina mål och vi gör det med stort engagemang för varje unik kund.

Vår idé är att matcha duktiga universitets- och gymnasiestudenter med familjer och elever som vill ha hjälp med studierna. Vårt mål är att ha branschens mest nöjda kunder.

Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund och Västerås, och vi är ett av Sveriges ledande företag inom privat läxhjälp för grundskola och gymnasium. Studybuddy startade redan 2004, vilket gör oss till en av de mest erfarna aktörerna på marknaden. Sen 2015 finns vi även i England.

Taggar: