Nu öppnar Studybuddy kontor i Göteborg

Studybuddy, ett av de största företagen inom läxhjälp, öppnar nu kontor i Göteborg för att möta den ökade efterfrågan på individanpassad läxhjälp och för att kunna hjälpa fler elever.

Det nya kontoret ligger centralt och fint i SF:s gamla lokaler på Kungsgatan 46. Kontoret öppnar den 12 Augusti 2014 och innebär att betydligt fler elever kan få tillgång till individuell läxhjälp, som efterfrågas av allt fler familjer.

Studybuddy är ett kunskapsföretag som sedan 2004 har hjälpt tusentals grundskole- och gymnasieelever med undervisning och lärande.  Företagets läxhjälpare, ”studybuddies”, är högskolestudenter som både har gedigen utbildning i sina ämnen och är duktiga på att lära ut.

– Med vårt kontor i Göteborg kan vi fortsätta växa för att möta den ökade efterfrågan på våra tjänster, säger Richard Åvall, vd för Studybuddy. Richard är själv utbildad gymnasielärare och brinner för lärande. Jag är glad över att kunna ge fler familjer chansen att använda sig av vår tjänst och välkomnar nya och gamla kunder.

För mer information, kontakta:
Linda Fägersten, Marknadsansvarig
0704170310, linda@studybuddy.se