Studybuddy anställer över 400 universitetsstudenter under 2012

Under de första veckorna av vårterminen 2012 har Studybuddy upplevt en mycket kraftig ökning i antalet samtal från föräldrar som är i behov av extra läxhjälp till sina barn. Studybuddy växer så det knakar – ett bevis på att behovet av läxhjälp är stort!

Antalet köpare av hushållsnära tjänster ökade under 2011 med 27 procent. Omkring 416 000 hushåll gör idag avdrag för hushållsnära tjänster. Bland personer i åldersgruppen 35-39 år är RUT-avdraget mest populärt och andelen som utnyttjar möjligheterna till RUT uppgår i åldersgruppen till 6%. I åldersgruppen finns många av de familjer som använder RUT-avdraget för tjänster inom privat läxhjälp.

Studybuddy är redan idag ett av Sveriges ledande företag inom privat läxhjälp och har under de senaste åren upplevt en allt snabbare ökning i efterfrågan på företagets tjänster. Våra kunder är idag utspridda över hela Storstockholm, Göteborg och Malmö/Lund. Den snabba ökningen i efterfrågan på privat läxhjälp innebär att Studybuddy planerar att anställa över 400 universitetsstudenter som Studybuddys i vår verksamhet under 2012.