Studybuddy bjuder på föreläsning med Aron Anderson

Den 16 oktober anordnar Studybuddy en inspirationskväll för sina kunder som får chansen att lyssna på Aron Anderson, inspiratör och ambassadör för Barncancerfonden.

– Studybuddy är ett kunskapsföretag som arbetar med barn. Därför är kampen mot barncancer ett självklart val för oss att engagera oss i. Det handlar både om att ge alla barn en bra framtid, och om kunskap som nyckeln till att kunna bota cancer, säger Richard Åvall, vd på Studybuddy.

– Med Aron Anderson som gäst vill vi inspirera lyssnarna till att känna att mycket som verkar omöjligt faktiskt går. Aron är en person som visar att de tuffaste svårigheter går att övervinna, säger Richard Åvall.

Aron Anderson var den förste i rullstol att bestiga Kebnekaises topp, han har deltagit i fyra Paralympics i tre olika sporter och nyss fullbordat en svensk klassiker. Aron opererades för cancer vid 9 års ålder och är rullstolsburen sedan dess.

För mer information, kontakta:
Linda Fägersten, Marknadschef
0704170310, linda.fagersten@studybuddy.sewww.studybuddy.se