Studybuddy en stolt huvudsponsor till Läroverksfejden

Det är med stor glädje och stolthet som Studybuddy är huvudsponsor till Läroverksfejden våren 2015. Läroverksfejden är en tävling mellan gymnasieskolorna Norra Real, Södra Latin, Kungsholmens Gymnasium och Östra Real.

Läroverksfejden består av fyra deltävlingar som berör fyra olika kunskapsområden; Retorik, Allmänbildning, Estetisk verksamhet samt Idrott. De olika momenten i Läroverksfejden involverar alla elever.

Richard Åvall, Studybuddys VD och tillika gymnasielärare i historia och religion kommer att sitta med i juryn vid retoriktävlingen. ”Det ska bli spännande att vara delaktig i fejden. Vi vet sedan tidigare att detta är duktiga och ambitiösa studenter, då flera utav dem är anställda hos oss. Därför känns det extra roligt att sponsra Läroverksfejden.”

Studybuddy kommer även finnas på plats under tävlingarna för att bjuda på fika och berätta mer om vilka möjligheter det finns att bli en Studybuddy.

Richard Åvall
Långholmsgatan 27, 3 tr SE-117 33 Stockholm

Studybuddy erbjuder engagerad läxhjälp och privatundervisning för både grundskoleelever och gymnasieelever. Vi gör det med ett starkt fokus på att förmedla glädjen i att lära och inspirera våra elever att utvecklas och inte bara lära för stunden eller provet, utan för livet.

Vår idé är att matcha duktiga högskolestudenter med familjer och gymnasieelever som vill ha hjälp med läxläsning/studier i hemmet, och vårt mål är att ha branschens mest nöjda kunder.

Vi finns i Stockholm, Göteborg och Malmö/Lund, och vi är ett av Sveriges ledande företag inom privat läxhjälp för grundskola och gymnasium. Studybuddy startade redan 2004, vilket dessutom gör oss till en av de mest erfarna aktörerna inom privat läxhjälp.

Taggar: