Studybuddy erbjuder över 500 universitetsstudenter extrajobb under hösten 2013

Under de första veckorna i augusti har Studybuddy upplevt en kraftig ökning av antalet samtal från föräldrar som är i behov av extra läxhjälp till sina barn. Den snabba tillväxten i efterfrågan på privat läxhjälp innebär att Studybuddy kan erbjuda över 500 universitetsstudenter ett extrajobb under hösten!

Att få läxhjälp av en Studybuddy har under de senaste åren blivit en vanlig företeelse i såväl Stockholm som Göteborg, Malmö och Lund. Under sommaren har vi fått positiv feedback från ett stort antal kunder som vittnar om de positiva resultat som läxhjälpen från Studybuddy lett till.

Studybuddy har redan innan höstterminen börjat deltagit i flera rekryteringsevent på KTH i Stockholm och intresset för att jobba hos oss är stort!

Studybuddys VD, Richard Åvall, kommenterar utvecklingen: "Alla som pluggat på universitet minns nog hur svårt det var att hitta ett bra extrajobb. Det är kul att kunna erbjuda studenter ett extrajobb som både ger ett tillskott i plånboken och som gör att studenten får använda sina ämneskunskaper. Jag kan absolut säga att Studybuddy erbjuder detperfekta extrajobbet!"