Studybuddy fortsätter att stödja Stockholms Stadsmissions verksamhet - Unga Station

Studybuddy har under hösten 2013 valt att bli ett vänföretag till Stockholms Stadsmission. Organisationen tar nu nya krafttag och utökar sitt bidrag under 2014. Fokus har och kommer fortsätta ligga på finansiellt stöd samt studiehjälp till unga.

Studybuddys VD Richard Åvall är stolt över att kunna stödja Unga Stations verksamhet på ett för dem givande sätt, då Studybuddy inte bara ger finansiellt stöd utan erbjuder också barn och ungdomar hjälp med skolarbetet. Ett område som ofta hamnar i skymundan för familjer och barn som upplever svårigheter i livet.

Stödet från Studybuddy har blivit ett uppskattat inslag i Unga Station verksamheten, både från personal, och alla de barn, ungdomar och familjer som söker sig till verksamheten. Studybuddyn Alice berättar "Att vara på Unga Station har varit både roligt och lärorikt. Det har varit otroligt givande att få chansen att hjälpa till där det verkligen behövs och att få hjälpa elever vars lärare ofta inte har tid att ge varje enskild elev den uppbackning och hjälp som denne faktiskt behöver. Det gör mig väldigt stolt, att arbeta för ett företag, som genom detta samarbete erbjuder läxhjälp till barn och unga i svåra livssituationer."

Unga Station
Unga Station är Stockholms Stadsmissions hus för barn, unga och familjer som på olika sätt upplever svårigheter i livet. Verksamheten erbjuder barnfamiljer, tonåringar och unga föräldrar tid för samtal, stöd och gemenskap i en hemlik miljö. Hjälp ges på flera olika sätt efter behov, dels med akuta hjälpinsatser och dels med långsiktigt förändringsarbete.