Studybuddy fyller 10 år – och fortsätter växa

Det som började som en idé för att hjälpa elever med matteundervisning blev ett framgångskoncept som efter 10 år nått stora framsteg

Allt började i en källare på KTH, där fyra studenter med starkt engagemang för lärande startade Studybuddy. Från början var idén att erbjuda intensivkurser i matematik. Sedan dess har läxhjälpsföretaget vuxit till en av de största aktörerna i branschen. Enligt en färsk undersökning från undersökningsföretaget Novus är 94 procent av Studybuddys kunder nöjda med tjänsten, och 97 procent kan tänka sig att rekommendera Studybuddy till andra.

- Vi växer eftersom det finns ett behov av den hjälp vi ger. Vi har inte bara en kortsiktig lösning utan arbetar långsiktigt för att stärka kunskap, motivation och studieteknik hos eleverna. Sedan starten 2004 har vi hjälpt tusentals familjer och skolelever med allt från matte till latin, berättar Richard Åvall, vd på Studybuddy. Nu tar vi siktet framåt mot nästa 10 år, som jag ser mycket positivt på!

Värdefullt extrajobb för studenter

Den 25 oktober firar man 10-årsjubileum med en fortsatt stark efterfrågan på företagets ”studybuddies” – oftast högskolestudenter som stödjer och hjälper elever i grundskolan och gymnasiet.

– Vi erbjuder inte bara ett viktigt stöd till eleverna – vi ger även unga hängivna studenter ett meriterande och utvecklande extrajobb, säger Richard Åvall.

För mer information, kontakta:
Linda Fägersten, Marknadschef, 0704170310, linda@studybuddy.se