Axwell till STOCKHOLM i sommar

Den 31 augusti står en av Sveriges största musikexporter, världsstjärnan Axwell från Swedish House Mafia, återigen på en svensk scen. Platsen är legendariska Sjöhistoriska Museet, som för första gången förvandlas till en gigantisk klubblokal.

För bara ett par veckor sedan avslutades turnén "One Last Tour" där Axwell tillsammans med bandkollegorna i Swedish House Mafia under fem månaders tid framträtt för över en miljon människor.

Den 31 augusti är Axwell äntligen tillbaka som soloartist och gör då sommarens enda Stockholmskonsert vid eventet ”Where's the Party? by Carlsberg” som arrangeras på den legendariska gräsmattan utanför Sjöhistoriska Museet. I ett gigantiskt tält som slukar minst 9 000 partysugna personer.

”Jag är jätteglad över att komma tillbaka till Stockholm igen. Efter Friends Arena kände jag att nästa gång jag spelar i Sverige igen, som soloartist, måste det bli på en helt annan nivå. Något som speglar det jag lärt mig när jag turnérat jorden runt - vad det är som gör en show bra. Sjöhistoriska Museet och vattnet som ligger intill, kommer bidra med den vackraste bakgrunden jag kan tänka mig och tältet med öppna sidor gör att vi alla kommer varandra extra nära, för att fira sommaren, för att fira min hemstad”, hälsar Axwell.

Axwell, eller Axel Hedfors som hans riktiga namn är, är ett världsnamn inom den elektroniska dansmusikgenren, en genre som dominerat musikbranschen under det gångna året. Som DJ och artist har Axwell förutom den historiska turnén med Swedish House Mafia, även hunnit med att vinna två svenska grammisar, blivit nominerad till en amerikansk Grammy samt legat etta på försäljningslistorna i USA och England med monsterhiten "Don’t You Worry Child".

Axwell, som är en långlivad pionjär när det gäller samarbetet med Where’s The Party och Carlsberg, har gjort en ny låt som är en del av årets kampanj och kommer i maj.

Biljetterna lär ha en strykande åtgång. En liten påminnare; under fyra dagar sålde Swedish House Mafia över 110 000 biljetter till sina spelningar på Friends Arena.

För mer information om Axwell och ”Where's the Party? by Carlsberg” vänligen se:

axwell.co.uk
facebook.com/axwell
twitter.com/axwell
instagram.com/axwell
wherestheparty.se

Biljetterna släpps den 15 april, kl. 09.00 på Tickster.com
Pris: 395 kr respektive 690 kr (VIP)
Åldersgräns: 18 år

Evenemanget arrangeras av Stureplansgruppen och Perfect Noise.

Sandra Nordin, sandra@awb.se, mobil: 070-697 39 59
Stureplansgruppen Live: press@spglive.se