Konditoriet har tagit plats i Sturegallerian

I anslutning till Sturegallerians naturliga centralpunkt, den öppna ljusgården, har Konditoriet flyttat in. Med kärleken till det klassiska har vi på Konditoriet tagit steget mot den traditionella kaffeserveringen med vitt kaffeporslin, välbryggt kaffe i kanna, kardemummabullar och småkakor på faten – men även tagit med oss kärleken till den franska cafékulturen med viner på glas. Här finns den klassiska välgjorda räksmörgåsen, gärna serverad med ett glas Chablis under shoppinglunchen.

Konditoriets centrala läge mitt i storstadsvimlet kring Stureplan gör det enkelt att smita in för frukost. En lugn stund med morgontidningen, färskpressad juice, kaffe och sandwich eller Parisvarianten med en pain au chocolat och en café au lait på stående fot kanske?

På Konditoriet serverar vi välgjorda sallader och smörgåsar, alltid tillagade av naturliga råvaror och en stor portion kärlek. Vi serverar gärna vin och bubblor på glas, för det är självklart att du ska kunna få ett glas rött till lördagslunchen eller ett glas Prosecco till prinsessbakelsen.

Med materialval såsom mässing, trä och marmor bjuder Konditoriet in till en klassisk atmosfär och skapar en naturlig träffpunkt, mitt i cityvimlet, i hjärtat av Östermalm. Här slinker man gärna in för att avsluta arbetsveckan med ett glas vin eller en öl och blir en del av folklivet i anrika Sturegallerian.

Vid speciella tillfällen kan det allra bästa vara att ta med sig Konditoriet hem, till kontoret, eller kanske ut på en picknick. Vi tillagar gärna dina favoriter på menyn och låter dig välja bästa platsen för tillfället. Våra generösa öppettider och vår ”titta förbi”-atmosfär gör att det passar alldeles speciellt bra att ta med take away eller beställa catering från Konditoriet!

Öppettider Konditoriet
Måndag-fredag 07.00-20.00
Lördag 10.00-19.00
Söndag 11.00-17.30

Konditoriet, Sturegallerian, Stockholm

www.konditoriet.nu

Konditoriet drivs av Stureplansgruppen, Sveriges största nöjeskoncern.