SEBASTIAN INGROSSO TILL STOCKHOLM

Få personer har haft en sådan stor och påtaglig inverkan inom sin genre som Sebastian Ingrosso. I en värld där DJs är de nya rockstjärnorna tillhör Sebastian världseliten och är en av anledningarna till att genren idag når en större publik och listframgångar än någonsin.

2010 utgjorde ett helt otroligt år då Sebastian som soloartist och genom kollektivet Swedish House Mafia rönte otaliga listframgångar världen över. Singeln "One" sålde guld i mer än tio länder och blev den snabbast säljande listettan på Beatport någonsin. Under året kom även albumet "Until One", som även den letade sig in på topplistorna.

Studioarbetet samsades också med ett stort antal spelningar på världens främsta etablissemang, evenemang och festivaler. Bland höjdpunkterna återfinns bland annat residentskapet på "Sensation White", världens största klubbkoncept med uppåt 25 000 besökare per evenemang. Spelningen med Swedish House Mafia på Electric Daisy Festival i Los Angeles med över 75 000 personer i publiken bör också nämnas.

Lördag 19:e mars återvänder Sebastian Ingrosso till hemstaden Stockholm för att ge sin största spelning hittills i Sverige.

För mer information: http://ingrosso.spglive.se

Sebastian Ingrosso i Stockholm Lördag 19 maj, Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan 2, kl 21-03

Biljetter släpps på ticnet fredagen den 4 februari kl 09.00 Åldersgräns 20 år, men för dig som är mellan 18 och 20 år släpps en speciell biljettkategori med ett begränsat antal biljetter.

För vidare pressinformation, vänligen kontakta Karl Ohlsén Pettersson, SPG LVE, Tel: 070-789 13 37. E-post: karl@octane-se.com.

För övriga frågor, vänligen kontakta Åsa Halleskog, Stureplansgruppen, Tel: 0734-48 66 30. E-post: asa.halleskog@stureplansgruppen.se

SPG LIVE är ett nytt företag inom Stureplansgruppen som bokar och genomför artistdrivna evenemang på Stureplansgruppens enheter och utanför. Stureplansgruppen grundades 1996 och har sedan dess utvecklats i snabb takt. Under hösten 2009 förvärvades Baldakinen och företaget blev därmed en av Sveriges största aktörer inom upplevelseindustrin, med en omsättning på nära 600 miljoner kronor. Koncernen verkar nu över en rad kompletterande affärsområden med restauranger, caféer, catering, nattklubbar, live evenemang samt kongress- och konferensverksamhet.