Stureplansgruppen slog försäljningsrekord

Stureplansgruppen slog i helgen rekord med en total försäljning på över 50 miljoner kronor. Det var kombinationen av Stureplansgruppen Lives Avicii-konserter och februarilönen som låg till grund för det nya rekordet.

Samarbetet mellan Stureplansgruppen Live och At Night resulterade i 75 000 sålda biljetter till Aviciis två konserter på Tele2 Arena. Samtidigt slog ett flertal av Stureplansgruppens enheter rekord under helgen.

"Med den här typen av arrangemang skapar vi stora flöden av gäster i hela Stockholm. Vecka nio är traditionellt en svag krogvecka på grund av Stockholms sportlov. Att vi slår försäljningsrekord, både totalt och på ett flertal av våra restauranger och nattklubbar under fredag såväl som lördag, visar hur viktig den här typen av arrangemang är för Stockholms besöksnäring", kommenterar Stureplangruppens vice VD Per Gunne siffrorna.

Av de totalt 75 000 besökarna på Aviciis konserter i Stockholm var cirka 25 000 besökande från andra delar av landet.

"Det är förstås extra roligt när våra arrangemang lockar besökare från hela landet", säger Stureplansgruppen Lives Head Promooter Anders Boström.

Nästa gång rekordet är i fara är helgen 13-14 juni 2014, då Stureplansgruppen Live arrangerar tvådagarsfestivalen Summerburst på Gärdet i Stockholm.

Per Gunne, vice VD Stureplansgruppen.

Maiul: per.gunne@stureplansgruppen.se