Anna Kinberg Batra deltar på Stora Styrelsedagen 21 november i Stockholm

Tisdagen den 21 november arrangerar StyrelseAkademien Stockholm evenemanget Stora Styrelsedagen. Medverkar gör bland andra Anna Kinberg Batra, Sven Hagströmer, Lottie Knutson och Lisa Lindström. Årets tema är ”makt och ansvar” med tyngdpunkt på hur framtidens styrelsearbete behöver utformas.

- Vi ser fram emot en dag full av inspiration och ökad insikt kring framtidens styrelsearbete, där makt och ansvar måste gå hand i hand. Jag är mycket glad över vår tunga talarlista och det stora intresset för att delta. Som Sveriges ledande forum för professionell styrelseutveckling, med missionen att öka kunskapen om styrelsearbetets betydelse för lönsamhet och utvecklingskraft, fyller StyrelseAkademien en viktig samhällsroll, säger Jessica Stark, VD på StyrelseAkademien Stockholm.

Mer information: http://styrelseakademien.se/storastyrelsedagensthlm

För presskontakt och pressanmälan: Jessica Stark, VD StyrelseAkademien Stockholm: jessica.stark@styrelseakademien.se, 070-333 32 43

Datum, tid och plats: 21 november kl. 08.00-13.00 på Epicenter, Mäster Samuelsgatan 36

Ta del av program nedan:
8.00-9.00 Registrering, frukost och mingel

9.00-9.15 Välkommen till framtidens styrelsearbete, där makt och ansvar måste gå hand i hand, Jessica Stark, vd Styrelseakademien Stockholm och Ola Ahlvarson, serieentreprenör och dagens moderator

9.15-9.35 Riskkapitalister i styrelserummet, Johan Brenner, partner Creandum & startupexpert

9.35-9.55 Publiken tar över - erfarenhetsutbyte mellan deltagarna

9.55-10.15 Bolagsbyggaren – makt och ansvar sett från cockpit, Sven Hagströmer, finansman, grundare Avanza

10.15-10.45 Mingel och fika

10.45-11.05 Ägare, styrelse och ledning - på jakt efter nya modeller, Lisa Lindström, vd Doberman & designvisionär

11.05-11.25 Makt och ansvar. Paneldiskussion.  Staffan Erfors, chefredaktör Metro, Lottie Knutson, Årets kvinnliga styrelseledamot 2017, Fredrik Lindblad, Digital Transformation Leader PwC och Mattias Fritz, vd AIG Sverige

11.25-11.50 Samhället vi bygger - om ledarskap, makt och viljan att skapa en hållbar framtid, Anna Kinberg Batra

11.50-12.00 Reflektioner från dagen att ta med oss in i framtiden.
Lars-Henrik Andersson, delägare Advokatfirman Lindahl och Ola Ahlvarson reflekterar över dagen och ger sina ”learning points”.

12.00-13.00 Lunch med Digital safari med Epi-inno-labs: Upplev Augmented Reality med Arilyn, förstå DNA-analys med Athgene, Bli Bitcoin-trader med BTCX, gå på bostadsvisning i Virtual Reality med SEB Innovation Lab

..........................................

StyrelseAkademien är Sveriges största nätverk för ägare, styrelser och vd:ar. StyrelseAkademien är en ideell förening som verkar för ett bättre styrelsearbete i svenska företag. Vår mission är att öka kunskapen om styrelsearbetets betydelse för lönsamhet och utvecklingskraft. Vi arbetar med utbildning, nätverk, styrelseförmedling, utvärdering och opinionsbildning. StyrelseAkademien Sverige har 16 medlemsföreningar med över 7 000 medlemmar. Vi utbildar ca 2 000 personer om året i styrelse- och ägarfrågor. styrelseakademien.se