Sun Microsystems AB varslar 73 personer i Sverige

Sun Microsystems AB varslar 73 personer i Sverige Sun Microsystems AB varslar idag om nedskärningar av personal till Länsarbetsnämnden. Varslet berör sammanlagt 73 personer i Sverige vid huvudkontoret i Kista, samt regionerna Göteborg, Malmö, Karlskrona, och Sundsvall. Totalt arbetar 456 personer på Sun Microsystems i Sverige. Förhandlingar med de fackliga organisationerna inleds idag. Medarbetarna på Sun Microsystems AB är informerade om de aktuella nedskärningarna och är kallade till ett extra informationsmöte med tid för frågor under måndagen." För mer information kontakta gärna: Rikard Wannerholt, VD för Sun Microsystems AB Tel: 08/631 10 00, eller e-post: rikard.wannerholt@sun.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00550/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00550/bit0003.pdf