Sun Microsystems lanserar nytt Online Support Center.

Sun Microsystems lanserar nytt Online Support Center. - webbaserad serviceportal ger kunder tillgång till tjänster och programvara Sun Microsystems annonserar idag en ny webbaserad supportportal - Suns Online Support Center (OSC). Portalen ger Suns kunder tillgång till olika tjänster och verktyg dygnet-runt. Suns OSC ger kunderna online access till tjänster, verktyg, teknologi och expertis när, hur och var de vill. - Internetbaserade serviceportaler används av fler och fler slutanvändare för att utnyttja tjänster på ett bättre sätt, säger Rikard Wannerholt, VD på svenska Sun Microsystems AB. - Suns mål är att leverera flexibla, nytänkande och kostnadseffektiva servicetjänster online, så detta är en naturlig utveckling. Här är ett urval av de tjänster som Suns Online Support Center nu kan erbjuda: * Kontraktsadministration online: Kunden kan titta på sina serviceavtal, få aktuell information om bland annat produkter, servicenivåer, priser och rabatter. * Serviceförfrågan online: Avtalskunder kan nu via e-post skicka serviceförfrågan online och få teknisk support direkt från Suns tekniker. * Nedladdningsbar programvara och dokumentation: Användare kan ladda ned patchar, programvaruuppdateringar, beta- versioner och Suns produktdokumentation inkl. teknisk dokumentation, manualer och guider. * Access till kunskapsdatabaser, nyhets- och diskussionsgrupper: FAQ och kunskapsdatabaser hjälper kunden att hitta specifik teknisk expertis och utvecklarsupport. * Övervakningsverktyg: Sun Remote Services NetConnect ger kunden proaktiv systemövervakning och rapportverktyg, tjänster som identifierar och adresserar problem innan det händer. * Webbaserade kurser där användaren får tillgång till Suns Web Learning Center och kan medverka i chats online där de kan diskutera olika tekniska frågor. För mer information kontakta: Rikard Wannerholt, VD Sun Microsystems Svenska AB Tel: 089-631 10 00, e-post: rikard.wannerholt@sun.com Mari Fogelberg, produktchef, Sun Support Services Telefon: 08-631 11 88, e-post: mari.fogelberg@sun.com Se även: http://www.suneducationalservices.com/osc/demo.swf Om Sun Microsystems Sun Microsystems har hjälpt tusentals företag in i nätverksåldern. Allt vi gör bygger på informationshantering i nätverk. Med Suns lösningar kan du sänka dina IT-kostnader och utveckla nya affärsmöjligheter via Internet. Sun Microsystems är idag världens ledande leverantör av öppna nätverkslösningar med en omsättning på cirka 16 miljarder dollar och 37 000 anställda. Bland produkterna finns servrar, lagringslösningar, arbetsstationer, tunna klienter, Solaris och Java. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/04/20011004BIT00720/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/04/20011004BIT00720/bit0001.pdf