SurfBuy startar filial i London

SurfBuy startar filial i London - rekryterar medarbetare från Merril Lynch Det svenska teknikföretaget SurfBuy expanderar i Europa och öppnar filial i London. SurfBuy har därför rekryterat två erfarna medarbetare från Merril Lynch - en av världens största investmentbanker som står för 20 procent av alla IPO:s i USA. SurfBuy är ett ungt svenskt teknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer teknologi för effektivare e-handel kombinerat med tjänster i telenäten. De nya Londonmedarbetarna har efter sina år inom Merril Lynch goda kontakter i Londons finansvärld och övriga Europa. - Den här rekryteringen visar att SurfBuy´s position inom secure payments och e-services ger oss möjlighet att rekrytera toppkrafter även internationellt. Vi tillförs, förutom lokal närvaro, ett brett nätverk och goda möjligheter i Londons finanssektor, säger Patrick Grimlund, VD på SurfBuy. Han fortsätter: - Genom Londonkontoret kan vi nå ut på ett mer kraftfullt sätt och på en ännu större marknad - vilket är helt i linje med vår europeiska expansionsplan. Vi siktar på att under året etablera oss i ytterligare ett par strategiskt viktiga städer i Europa och givetvis är siktet inställt även på USA. Vi ser oerhörda möjligheter globalt, för våra patentsökta tjänster e-phone, e-pay och e-wap. SurfBuy planerar nu att alliera sig med partners för att nå ut på ASP- (Application Service Provider)marknaden. Detta innebär att man enkelt kan leasa program/tjänster just då de behövs. ASP-marknaden spås en lysande framtid och enligt IDC kommer den år 2003 att vara värd omkring 16 miljarder kronor (jmf 1999 då värdet var omkring 1,2 miljarder kronor). SurfBuy har redan idag tjänster färdiga för att gå in på denna heta marknad. Ytterligare information lämnas av SurfBuys VD Patrick Grimlund; 0709-29 09 88. SurfBuy AB är ett ungt svenskt högteknologiskt bolag som utvecklar, marknadsför och säljer applikationer i gränslandet data/telefoni. De patentsökta tjänsterna effektiviserar, underlättar och ökar försäljningen på Internet. Några av SurfBuys kunder är: Dressmart, Fondex, Eventguiden, Holmia, Hotellexpress, ICA, Länsförsäkringar, Silja Line, Skandia Link, Skandia Fonder, SPP, Skyways, Östgöta Enskilda bank, Geab- med flera. SurfBuy AB, Mjärdevi Science Park, Teknikringen 1, 583 30 Linköping. 08- 562 302 30 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/24/20000324BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/24/20000324BIT00390/bit0002.pdf