Svenska SurfBuy i samarbete med call-centerjätten SITEL

Svenska SurfBuy i samarbete med call-centerjätten SITEL - SITEL:s Norden-VD tar plats i SurfBuys styrelse Det svenska e-serviceföretaget SurfBuy har tecknat ett globalt avtal med amerikanska SITEL - världens största call-centerföretag. Avtalet innebär att SITEL ska fungera som återförsäljare för SurfBuys produkter e-phone och e-wap. Dessa bygger på att kunden kan kombinera e- commerce med tjänster i telenätet. Samtidigt tar SITEL:s Norden-VD Håkan Svanberg plats i SurfBuys styrelse. - Samarbetet med SurfBuy innebär att vi kan erbjuda våra kunder "added value" genom att vi får tillgång till spetsteknologi inom e-commerce. Att kunna erbjuda kunder god service vid e-handel kan vara skillnaden för e- handelsföretagens framgång i den nya ekonomin, säger Håkan Svanberg, VD för SITEL i Norden. SITEL är världens största call-centerföretag med 24 000 anställda i 18 länder. Bolaget är noterat på New York-börsen. - SurfBuys tjänster finns redan lanserade internationellt av oss själva. Men genom alliansen med SITEL går nu startskottet för vår strategi att knyta till oss globala partners som kan verka som återförsäljare. SITEL har ett oerhört stort kundregister och kan nå ut med våra produkter på bred front, säger Patrick Grimlund, VD för SurfBuy. Sex av tio köp via Internet avslutas aldrig eftersom kunden oftast inte har någon möjlighet till personlig service. Genom SurfBuys tjänster får kunden möjlighet att snabbt och okomplicerat komma i kontakt med företagets säljkontor. Ytterligare information lämnas av SurfBuys VD Patrick Grimlund; 0709-29 09 88 SurfBuy AB är ett ungt svenskt högteknologiskt bolag som utvecklar, marknadsför och säljer applikationer i gränslandet data/telefoni. De patentsökta tjänsterna effektiviserar, underlättar och ökar försäljningen på Internet. Några av SurfBuys kunder är: Dressmart, Fondex, Eventguiden, Holmia, Hotellexpress, ICA, Länsförsäkringar, Silja Line, Skandia Link, Skandia Fonder, SPP, Skyways, Östgöta Enskilda bank, Geab- med flera. SurfBuy AB, Mjärdevi Science Park, Teknikringen 1, 583 30 Linköping. 08- 562 302 30 www.surfbuy.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00590/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00590/bit0002.pdf