Anette Waara och Roger Johansson nya i Sveaskogs koncernledning

Sveaskog har utsett två nya chefer som båda kommer att ingå i företagets koncernledning. Anette Waara har blivit utsedd till ny chef för marknadsområde Nord och Roger S Johansson har blivit utsedd till ny chef för affärsområdet Svenska Skogsplantor.

Anette Waara, nuvarande RO-chef Västerbotten utses till ny chef för MO Nord. Hon tillträder den nya tjänsten den 15 augusti och ingår från det datumet i företagets koncernledning.

– Jag är glad och nöjd att Anette vill ta steget och bli marknadsområdeschef för MO Nord. Hon har gjort ett gott arbete som chef för resultatområde Västerbotten och har en gedigen bakgrund och mångårig erfarenhet från olika roller i Sveaskog, säger Per-Olof Wedin, vd på Sveaskog.

Roger S Johansson, för närvarande marknadsutvecklingschef på stab Affärsutveckling och Innovation utses till ny chef för AO Svenska Skogsplantor. Han börjar sin nya tjänst den 1 juli och ingår därmed i Sveaskogs koncernledning.

– Det är glädjande att Roger tackat ja till rollen som chef för affärsområde Svenska Skogsplantor. Han har med sin gedigna bakgrund och mångåriga erfarenhet av olika delar av verksamheten i Sveaskog en utmärkt utgångspunkt för att leda arbetet i affärsområde Svenska Skogsplantor, säger Per-Olof Wedin.

Per-Olof Wedin, vd Sveaskog, tfn 076 – 130 42 01

Anette Waara, blivande MO-chef Sveaskog, tfn 070 – 207 48 97

Roger Johansson, affärsområdeschef Svenska skogsplantor, tfn 070 – 686 18 22

Sveaskog är Sveriges största skogsägare och säljer timmer, massaved och biobränsle. Dessutom gör Sveaskog markaffärer och utvecklar skogen som plats för jakt, fiske och andra naturupplevelser. Skogen med dess tillgångar är Sveaskogs kärnverksamhet och hållbar utveckling genomsyrar allt som görs. Omsättningen 2015 var 6,1 miljarder kronor och antalet anställda cirka 670. Läs mer på www.sveaskog.se