Bildandet av Billerud slutfört

Bildandet av Billerud slutfört Bildandet av Billerud AB har idag slutförts juridiskt. Bolaget är 50/50- ägt av Stora Enso och AssiDomän. Det nya bolaget bildas av pappersbruken Gruvön (Stora Enso) samt Karlsborg och Skärblacka (AssiDomän). EU-kommissionen godkände affären i slutet av december. Helsingfors och Stockholm 2001-02-22 För ytterligare information, vänligen kontakta: Peter Månsson, VP Investor Relations AssiDomän AB, tel. 08-655 9278 Ingvar Pettersson, SEVP Financial Services & IT, Stora Enso Oyj, tel. 08-613 6600 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01200/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01200/bit0003.pdf