Bildandet av Billerud slutfört

Bildandet av Billerud slutfört Bildandet av Billerud AB har idag slutförts juridiskt. Bolaget är 50/50- ägt av Stora Enso och AssiDomän. Det nya bolaget bildas av pappersbruken Gruvön (Stora Enso) samt Karlsborg och Skärblacka (AssiDomän). EU-kommissionen godkände affären i slutet av december. Helsingfors och Stockholm 2001-02-22 För ytterligare information, vänligen kontakta: Peter Månsson, VP Investor Relations AssiDomän AB, tel. 08-655 9278 Ingvar Pettersson, SEVP Financial Services & IT, Stora Enso Oyj, tel. 08-613 6600 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01200/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01200/bit0003.pdf

Sveaskog är Sveriges ledande skogsföretag och vi säljer timmer, massaved, biobränsle, skogsplantor och skogliga tjänster. Sveaskog kompletterar utbudet från egen skog med inköp från andra skogsägare, byten och import. Dessutom jobbar vi med markaffärer och utvecklar skogen som en plats för fiske, jakt och andra naturupplevelser. Skogen och dess tillgångar är vår kärnverksamhet och hållbar utveckling genomsyrar allt som görs. Vi omsätter 6,2 miljarder kronor och är ca 846 anställda. Vi ägs av svenska staten. www.sveaskog.se