Birgitta Johansson-Hedberg ny ledamot i styrelsen för Sveaskog

Birgitta Johansson-Hedberg ny ledamot i styrelsen för Sveaskog Vid en extra bolagsstämma i Sveaskog AB den 18 december har Birgitta Johansson-Hedberg, VD och koncernchef i FöreningsSparbanken, utsetts till ordinarie styrelseledamot i bolaget. Sveaskog AB (publ) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00820/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00820/bit0002.pdf

Sveaskog är Sveriges ledande skogsföretag och vi säljer timmer, massaved, biobränsle, skogsplantor och skogliga tjänster. Sveaskog kompletterar utbudet från egen skog med inköp från andra skogsägare, byten och import. Dessutom jobbar vi med markaffärer och utvecklar skogen som en plats för fiske, jakt och andra naturupplevelser. Skogen och dess tillgångar är vår kärnverksamhet och hållbar utveckling genomsyrar allt som görs. Vi omsätter 6,2 miljarder kronor och är ca 846 anställda. Vi ägs av svenska staten. www.sveaskog.se