Inbjudan till press- och analytikerträff: presentation av Sveaskogs Q1-rapport år 2012

I samband med att Sveaskog presenterar sin Q1-rapport den 26 april bjuder företaget in media och analytiker till en press- och analytikerträff. VD P-O Wedin och CFO Per Matses ger en kortfattad presentation av Sveaskogs rapport för det första kvartalet och öppnar därefter för frågor och intervjuer.

När: Torsdagen den 26 april kl 13.00 – 13.45

Var: Grünewaldsalen i Konserthuset, ingång från Hötorget 8 (receptionen)

Sveaskogs Q1-rapport släpps cirka kl 12.30 samma dag. Efter press- och analytikerträffen inleder Sveaskog kl 14.00 sin årsstämma i Grünewaldsalen. Den som anmäler sig till press- och analytikerträffen är även ackrediterad till årsstämman.

Anmäl ditt deltagande senast den 24 april kl 16.00 till Esbjörn Wahlberg, pressansvarig på Sveaskog.

E-post: esbjorn.wahlberg@sveaskog.se

Mobiltelefon: 070 – 231 35 02

För mer information:

Esbjörn Wahlberg, pressansvarig Sveaskog, tfn 070 – 231 35 02

Sveaskog är Sveriges ledande skogsföretag. Vi säljer timmer, massaved och biobränsle. Vi gör också markaffärer och arbetar med jakt, fiske och andra naturupplevelser. I allt vi gör värnar vi en hållbar utveckling. Skogen är kärnan för oss och därför driver vi utvecklingen av dess värden. Vi omsätter 7 miljarder kronor och är ca 720 anställda. Läs mer på www.sveaskog.se