Inbjudan till press- och analytikerträff: presentation av Sveaskogs Q1-rapport år 2012

I samband med att Sveaskog presenterar sin Q1-rapport den 26 april bjuder företaget in media och analytiker till en press- och analytikerträff. VD P-O Wedin och CFO Per Matses ger en kortfattad presentation av Sveaskogs rapport för det första kvartalet och öppnar därefter för frågor och intervjuer.

När: Torsdagen den 26 april kl 13.00 – 13.45

Var: Grünewaldsalen i Konserthuset, ingång från Hötorget 8 (receptionen)

Sveaskogs Q1-rapport släpps cirka kl 12.30 samma dag. Efter press- och analytikerträffen inleder Sveaskog kl 14.00 sin årsstämma i Grünewaldsalen. Den som anmäler sig till press- och analytikerträffen är även ackrediterad till årsstämman.

Anmäl ditt deltagande senast den 24 april kl 16.00 till Esbjörn Wahlberg, pressansvarig på Sveaskog.

E-post: esbjorn.wahlberg@sveaskog.se

Mobiltelefon: 070 – 231 35 02

För mer information:

Esbjörn Wahlberg, pressansvarig Sveaskog, tfn 070 – 231 35 02

Sveaskog är Sveriges ledande skogsföretag. Vi säljer timmer, massaved och biobränsle. Vi gör också markaffärer och arbetar med jakt, fiske och andra naturupplevelser. I allt vi gör värnar vi en hållbar utveckling. Skogen är kärnan för oss och därför driver vi utvecklingen av dess värden. Vi omsätter 7 miljarder kronor och är ca 720 anställda. Läs mer på www.sveaskog.se

Sveaskog är Sveriges ledande skogsföretag och vi säljer timmer, massaved, biobränsle, skogsplantor och skogliga tjänster. Sveaskog kompletterar utbudet från egen skog med inköp från andra skogsägare, byten och import. Dessutom jobbar vi med markaffärer och utvecklar skogen som en plats för fiske, jakt och andra naturupplevelser. Skogen och dess tillgångar är vår kärnverksamhet och hållbar utveckling genomsyrar allt som görs. Vi omsätter 6,2 miljarder kronor och är ca 846 anställda. Vi ägs av svenska staten. www.sveaskog.se