Ny skogsmaskin ska effektivisera skogsbruket

Sveaskog visar Sveriges första Timberpro 840 Combo – skogsmaskinen som
både avverkar och transporterar skog till bilvägen.

Visningen sker tisdagen den 24 nov kl. 11.00–14.00, öster om Horndal i Dalarna (se bifogad karta).

Har du intresse av att få information om maskinen och Sveaskogs tankar om hur den kan effektivisera avverkningsarbetet är du välkommen att anmäla ditt intresse till Lennart Hult via tel. 0706-25 04 65 eller mejl lennart.hult@sveaskog.se .

Vi bjuder på något ”skogsgott”.

Missa inte chansen att se något som du inte har sett i de svenska skogarna tidigare!

Välkommen!

Sveaskog är Sveriges största skogsägare och säljer timmer, massaved och biobränsle. Dessutom gör Sveaskog markaffärer och utvecklar skogen som plats för jakt, fiske och andra naturupplevelser. Skogen med dess tillgångar är Sveaskogs kärnverksamhet och hållbar utveckling genomsyrar allt som görs. Omsättningen 2013 var drygt 6,1 miljarder kronor och antalet anställda cirka 700.

Läs mer på www.sveaskog.se